Fåntrattar ska ha fingret

Hade du tid att visa fingret gick det inte fort nog, men visst blir man ilsk på mötande som genar.
Öfta är vi lite lätt skyldiga men inte så ofta som folk tror, vi kan ju alltid dra tillbaka skallen 10cm en volvo kan inte dra tillbaka grillen samma avstånd.
Så vad lär vi oss av detta??
Inse att alla vill ta livet av dig! Hur duktig du än tror att du där.

Jaha, & vad ska man med dom uppgifterna till? åka & hälsa på Vallåkra Lantmanna affär AB & slå ner första bästa person? lägg ner, alla kan göra fel...behöver väl inte göra nån Bondfilm av det hela...

Ska man köra det racet kan man lika väl åka till alla taxibolag & slå alla på käften...& SL garagen med för den delen!

Eh, det går juh faktiskt att prata med folk också. Man behöver inte nödvändigtvis spöa skiten ur alla bara för att man vet vem bilen tillhör :rolleyes:

Jaha, & vad ska man med dom uppgifterna till? åka & hälsa på Vallåkra Lantmanna affär AB & slå ner första bästa person? lägg ner, alla kan göra fel...behöver väl inte göra nån Bondfilm av det hela...

Ska man köra det racet kan man lika väl åka till alla taxibolag & slå alla på käften...& SL garagen med för den delen!

Man gör en Steven Seagal såklart

[YOUTUBE-ID]yxloUBCYuFM[/YOUTUBE-ID]

Hahah ärligt talat tycker jag inte den var så farlig, han körde ju mittenfil, värre när dom tror dom är Schumacher och slickar insidan.

Hytta med näven hade jag nog gjort.. om ens det, han bjöd på en meter asfalt fifan :tummenupp

Finns såna på två hjul med :D
cruisers.jpg

Har faktiskt mött flera såna av båda sorterna den här säsongen :D
Båda sorterna såg ut att stirra med tom blick genom kurvan/kurvorna utan att ens se mig :D

Bussar brukar annars gilla att skära kurvor. Störst går först...? :arsele

Körde senast idag igenom en korsning var en BMW 650 blåste rakt ut i korsningen varpå jag pockade på hjälmen vari jag åsyftade om gubben på 70 vårar (!) hade alla hemma?

I förebyggande syfte har jag ett FUCKYOU finger klistrat på hjälmen om man nu skulle missa någon!

Bifogat

• HPIM1308.jpg
    HPIM1308.jpg
    240.8 KB · Visningar: 56
Visst var det fel att skära i kurvan:gnissla

MEN folk fördömmer för lätt, samt att man blir upprörd över något man själv INTE kan påverka.

Vet någon vad det berodde på att bilen kom på fel sida, även om det som sagt var fel, men i exakt den där stunden vad var det som gjorde chauffören var på fel sida och körde vid mötet??:confused:

Det kan varit så många faktorer som spelade ut chauffören, några exempel

1)Han /Honkan ha mått akut dåligt, med svimningstendenser?

2)Han/Honkunde vara bestört och upprörd över något som hänt nyligen?

3) Tragiskt besked nyligen.

Bara dessa 3 saker ovan påverkar människan så man inte handlar rationellt alla gången och man kan vara livsfarlig vid ratten utan sin egen kännedom om det vid ratten, hade det varit jag i bilen och även om jag hade mött en mc så har jag kunnat gjort likadant vid ratten, exakt som vem som helst härinne.

Hade personen varit berusad eller påverkad av narkotika så är det rent för djälvligt att ta upp vägen så. Det fördömmer jag starkt!!

Även om han/hon gjorde fel i trafiksituationen, så skall man nog inte fördömma så fort ialla fall anser jag när man inte vet omständigheterna, och ringa och jaga rätt vem som äger bilen och jaga rätt på "den skyldige", och hot om stryk etc är bara så lågt och tramsigt..

Last edited:

MEN folk fördömmer för lätt, samt att man blir upprörd över något man själv INTE kan påverka.

Vet någon vad det berodde på att bilen kom på fel sida, även om det som sagt var fel, men i exakt den där stunden vad var det som gjorde chauffören var på fel sida och körde vid mötet??:confused:

Bara dessa 3 saker ovan påverkar människan så man inte handlar rationellt alla gången och man kan vara livsfarlig utan sin egen kännedom om det vid ratten, hade det varit jag i bilen och även om jag hade mött en mc så har jag kunnat gjort likadant vid ratten, exakt som vem som helst härinne. Hade personen varit berusad eller påverkad av narkotika så är det rent för djälvligt att ta upp vägen så.

Även om han/hon gjorde fel i trafiksituationen, så skall man nog inte fördömma så fort ialla fall anser jag när man inte vet omständigheterna

Fast sannolikheten att personen är dum i huvudet är ungefär 99,8 %

Bara dessa 3 saker ovan påverkar människan så man inte handlar rationellt alla gången och man kan vara livsfarlig vid ratten utan sin egen kännedom om det vid ratten, hade det varit jag i bilen och även om jag hade mött en mc så har jag kunnat gjort likadant vid ratten, exakt som vem som helst härinne.

Hade personen varit berusad eller påverkad av narkotika så är det rent för djälvligt att ta upp vägen så. Det fördömmer jag starkt!!

Även om han/hon gjorde fel i trafiksituationen, så skall man nog inte fördömma så fort ialla fall anser jag när man inte vet omständigheterna, och ringa och jaga rätt vem som äger bilen och jaga rätt på "den skyldige", och hot om stryk etc är bara så lågt och tramsigt..

Kort och gott det fundamentala attributionsfelet :)

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP