Fågor, frågor, frågor...

Perskan

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Hoj
Yamaha XT660R-05, Suzuki DR600-87
Ska laga en 5 cm lång spricka i min plastkåpa på hojjen.
Den börjar i ett fästhål. Frågan är nu hur jag lagar det bäst.
Ska man bara köra med glasfiberspackel eller ska man ha glasfiberremsa
undertill? å isåfall vad fäster man glasfiberemsan med?

Förstärk

Jag skulle försöka med glasfiberväv+spackel på baksidan för att hålla ihop sprickan rejält. Sen spackla på framsidan med något finare spackel som inte är lika hårt.. glasfiberspackel är rena döden att få slätt och fint.

Thure skrev:
Jag skulle försöka med glasfiberväv+spackel på baksidan för att hålla ihop sprickan rejält. Sen spackla på framsidan med något finare spackel som inte är lika hårt.. glasfiberspackel är rena döden att få slätt och fint.

Ok låter som en bra idé!
Antar att du menar glasfiberspackel över glasfiberväven?

Hoztic skrev:
Eller så svetsar du ihop det! sök efter svetsa och plast så hittar du en del trådar om det!

Spanade lite å fick se ett inlägg där de sa att man kunde smälta likadan plast i sprickan med hjälp av en lödkolv!! frågan e ju om de håller bättre än vad glasfiberväv och glasfiberspackel gör? :va

En annan sak du bör göra med en gång är att borra ett litet hål i slutet av sprickan för att förhindra att den fortsätter växa, detta tar nämligen bort spänningarna i plasten, hålet spacklar du bara över senare!

Bara ett amatörtips men ändå!
lycka till

Sundance Kid skrev:
En annan sak du bör göra med en gång är att borra ett litet hål i slutet av sprickan för att förhindra att den fortsätter växa, detta tar nämligen bort spänningarna i plasten, hålet spacklar du bara över senare!

Bara ett amatörtips men ändå!
lycka till

:tummenupp tack för tipset!

Perskan skrev:
Spanade lite å fick se ett inlägg där de sa att man kunde smälta likadan plast i sprickan med hjälp av en lödkolv!! frågan e ju om de håller bättre än vad glasfiberväv och glasfiberspackel gör? :va

japp de är en bra metod :)

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...