fågelskit eller inte

har du fått fågelskit på dig eller hojen

• Antal röstningar
    0
En måsuschling lyckades pricka mig på visiret då jag i 180 blås körde på Karlskronainfarten för några år sedan.
SPLATT och jag blev totalblind i en sekund.
Lyckades få upp ett finger och dra ett streck över smeten så jag kunde se någorlunda.....

Fi faen va skraj jag blev och inte minst luktade jag som en ammoniakfabrik..... :zpy

Aldrig på mig eller motorcykeln (peppar peppar ta i trä)
Men däremot på motorhuven på bilen häromdagen :mad: . Skitarna var stora som tefat. Aldrig sett så stora innan. Hade jag sett fågeln/fåglarna så :kulspruta

Aragorn skrev:
2134943 Aldrig på mig eller motorcykeln (peppar peppar ta i trä)
Men däremot på motorhuven på bilen häromdagen :mad: . Skitarna var stora som tefat. Aldrig sett så stora innan. Hade jag sett fågeln/fåglarna så :kulspruta

En väninna till mig fick lite extra tillbehör på en glass o det var ingen sådan där billig gbglas utan snarare en dyr glassdesert. Först :zpy o sedan :gråta hon för att sedan bli :mad: o springa efter för att :kulspruta fågeljäveln

Jag låg på marken o asg för hennes reaktion var så klockren, jag hade reagerat på exakt samma sätt.

Hittade en stor fågelskit på min stövel nu precis när jag kom hem efter en liten tur. Den var rätt äcklig men hojen och byxorna klarade sig från stänk... Schysst...

2fast4hjo skrev:
2134291 hemidal är så muppig man bara kan bli :fakta

*duckar för pinnen du med 100% säkerhet försöker nita mig med. :D

Tror jag ska visa den här tråden för lisa, kan bli intressant det här :corn
jag är inte mupp.. jag är bäst.. för de finns 4st mycket intelligenta å fina människor som tycker det och paradoxy också

Nä, nu skiter vi i detta och går vidare.

bullerobban skrev:
2134757
Fi faen va skraj jag blev och inte minst luktade jag som en ammoniakfabrik..... :zpy

Eftersom det här är OT-forumet får jag passa på å skryta med mina biologikunskaper. Fågelskit kanske luktar som ammoniak men är egentligen urinsyra vilket är betydligt mer koncentrerad än det urin människor kissar ut, vilket gör att fåglar slipper bära runt på en massa vatten som skulle försvåra flygningen. Fiskar däremot kissar ut rent ammoniak, men även om det är giftigt löses det snabbt upp av vatten och skadar således inte fisken. :fakta

Så d så.... :hihi

Ingen fågelskit, men jag körde på någon insekt i 90km/h

för 40 min sen ungefär, vilket resulterade i en stor grön fläck mitt på visiret
och då menar jag riktigt neongrön :D

mini-knutten skrev:
2135838 Eftersom det här är OT-forumet får jag passa på å skryta med mina biologikunskaper. Fågelskit kanske luktar som ammoniak men är egentligen urinsyra vilket är betydligt mer koncentrerad än det urin människor kissar ut, vilket gör att fåglar slipper bära runt på en massa vatten som skulle försvåra flygningen. Fiskar däremot kissar ut rent ammoniak, men även om det är giftigt löses det snabbt upp av vatten och skadar således inte fisken. :fakta

Så d så.... :hihi

Precis som om jag inte mådde illa nog när jag fick klafset på visiret....
Skönt att det är längesedan

Duktig dig som kan så mycket.... :tummenupp
I min värld är bajs bajs som luktar olika.... :) :fart
men man lär sig nåt nytt varje dag :fakta

:hej

Aldrig fått det på bågen men hade en smart cab för några år sen då va det en fågel som skitit i bilen när jag lämnat den nercabbad :huvet

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg