Fågel i skallen!

Blaster

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2008
Hoj
Kawasaki zx7r -97
För några dagar sen låg jag ca 120 på motorvägen då jag plötsligt fick en
fågel precis ovanför visiret så den studsade över mig, men blev ändå en rejäl smäll, tyckte nog fågeln också. Bör jag oroa mig för hjälmen? Ser ingen skada utanpå, och händer det ofta att man får fåglar i huvudet när man kör? :va
Eller var det bara ren otur? Inte kört så många mil på hoj.

Hände mig med i ca 120-140km/h, hann ducka lite men fick fågeln strax ovanför visiret, skaplig smäll och det gav mig en tankeställare vad som händer om det går fortare :confused:

Jag krockade med en fågel för några veckor sen, modell större. Kom i en kurva och fågeln tog rakt i bröstet. Jag vart så paff att jag åkte rakt ut i kurvan o flög ut på ett gärde :huvet

Som tur var så klarade sig både jag och hojen utan större men, men det gick värre för fågeln...

va glad att det inte var en fet e4-mås ,småfåglar händer ofta ,
va glad istället att det tog hjälmen o inte kylarn plocka köttslamsor o fjädrar där varken luktar gott eller är speciellt kul

Har själv fått ngn i bröstet och varit nära maaassa ggr o få dem i skallen. En gång körde jag bakom en polare och han var sååå nära att få en stor rovfågel i planeten men vejade i sista stund... så jag tror det är ganska vanligt faktiskt..

Ja det kom en inte allt för god lukt efteråt , luktade fisk eller något liknande :gnissla , tvättade av den när jag kom hem och nu börjar lukten försvinna. Han inte se vad det var för fågel, men huvudet studsade bakåt ganska ordentligt. Är visiren byggda för att hålla om man skulle få en fågel på det? Eller spricker dem? :confused:

Är visiren byggda för att hålla om man skulle få en fågel på det? Eller spricker dem? :confused:

Visiret håller nog inga problem

Dom är gjorda av polykarbonat, samma material som "plasthjälmar" är nästintill "skottsäkert"

Jaja inte bokstavligt, (prova inte det hemma) :D :D

>>Eric

Jag var nära krocka en fågel idag.... och jag är livrädd för fåglar!! Hyperventilera ett bra tag efteråt :)

Är det så vanligt alltså? Vill ju inte va tvungen att sluta köra hoj bara för att man har fobi för fåglar!

Dom är gjorda av polykarbonat, samma material som "plasthjälmar" är nästintill "skottsäkert"

Jaja inte bokstavligt, (prova inte det hemma) :D :D

>>Eric

Jag har redan provat, jag kraschade och när jag landat färdigt så upptäckte jag att en stor bit av visiret var borta, lyckligtvis hamnade den biten inte innan för visiret :näsblod

Fåglar är skitfarliga! Speciellt alla kamikazeduvor som flyger åt ett håll och sen får för sig att vända precis framför en så man måste ducka. :huvet

Jag skrattade gott när jag läste era historier. Som i den filmen Wild Hogs.
Det var säkert inte lika roligt för er. Jag har varit nära en gång och det klart man blir paff.
Fick en stor fasan i bilrutan en gång, körde en 80 km/h. Rutan klarade sig, om fasanen vet jag inget.
Vad har ni för färg alt mönster på era hjälmar??? kan det va så att dom går på nån speciell färg?

Jag var millimetrar ifrån att plocka en skata i går under omkörning.

Tidigare har jag fått en småfågel i oljekylet, den låg där och gosade till sig ett tag innan jag hittade och plockade ut den.

Har svartvit hjälm. Ganska komiskt att jag blir träffad av en fågel 2-3 turen på hojjen, hoppas det inte blir en vana, pallar inte ha huvudvärk varje gång efter en tur med hojjen :) Tur att man bara höll 120. Sen får man ju räkna fågelns hastighet, han stannade nog fort iaf.

Senast igår höll jag på att fånga någon jädra rovhök med ansiktet när jag kom i en skarp högerböj på ATV´n i rätt go' fart..kom ut ur buskpartiet till höger...hann bara se något brunt, med svarta prickar, en klofot, ett öga från något rovfjäderfä och en krokig näbb..sen fortsatte kräket ut på åkern til vänster...de väger ju lite när det blir lite hastighet, :galen , så hade den lagt sig som en blöt tidning över hjälmens framsida så var det nog inte långt från att nacken gått...usch..kamikazedjur..

Större fåglar är fan inte kul att få på sig... Har varit nära med hoj ett par gånger men jag klippte en ormvråk med bilen en gång. Den small in i vänster backspegel som blev 100% skrot.

Men pippin klarade sig, otroligt nog. Jag hade videokameran i bilen så jag följde efter den ett tag när den drog iväg in i skogen. Efter en stund flög den så jag antog att den mådde rätt ok.

F1-föraren Alan Stacey dog efter att ha fått en fågel i huvudet.

Wiki:
Stacey was killed during the 1960 Belgian Grand Prix, at Spa-Francorchamps, when he crashed at 120 m.p.h. after being hit in the face by a bird on lap 25, while lying in sixth place with his Lotus.

Stacey's friend and teammate Innes Ireland wrote an article about Stacey's death, in which he stated that some spectators claimed that a bird had flown into Stacey's face while he was approaching the curve, possibly knocking him unconscious, or even possibly killing him by breaking his neck, before the car crashed.[6]

Fytte rackarn.. e de så vanligt alltså... Hände mig i lördags morse... var på väg till jobbet vid halvsju tiden.. åker på en mindre asfaltsväg håller väl en 90-100 o vips så dyker de upp en hel svärm med fåglar ur dikeskanten, dom far fram o tillbaka, ser en precis framför visiret o blundar innan de smäller till..

Garvade lite för mig själv en stund.. tyckte de var ganska komiskt..

Inget direkt på hjälmen, fågeln skiter ja i:D

'Men ja trodde verkligen inte att de var så pass vanligt.

porschebird155-784692.jpg

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...