Få ut uppgifter från Kronofogden?

Kollade exet idag. Nästan skuldfri, löneutmätning är grejen. Mtp hur snabbt det gått på slutet måste det ha varit en ordentlig summa hon skulle fått tillbaka på skatten.

Man får hålla lite allmän koll då hon inte kan låta barnets pengar vara ifred, trots underhåll och tillfuskat bostadsbidrag.

Erat gemensamma barn? Då är det väl inga problem... Du måste ju godkänna innan hon rör dom pengarna i så fall, eller?

Erat gemensamma barn? Då är det väl inga problem... Du måste ju godkänna innan hon rör dom pengarna i så fall, eller?

Den var bra! Har du fler?

Visst är det så..i teorin och enligt lagen. Problemet är att det fungerar inte. På familjerätten gör de 3 mot 1 och applåderar henne för hennes kreativitet och sociala kompetens eftersom hon festade upp stålarna. Banken har 73000 tricks för att slippa ta ansvar för sina tabbar. Fick stopp på det då det var samma handläggare 3 ggr men stålarna är väck. Har man separerat är gemensam vårdnad och gemensamma förmyndare bara ord på ett papper. Finns inte någon instans som stoppar en konsumtionslysten s k "ensam mamma", ffa inte FK som gärna överser med bidragsfusk, (ekvivalent kvinnolön).

(Hon hittade andra sätt att blåsa dem. Hon får inget själv av det men hon slipper se till deras bästa och myndighetssverige reser sig unisont och jublar med glädjetårar i ögonen).

Jag nämnde det bara för att ge ett exempel på hur geschwinnt det går att kolla någon hos fogden när man har personnummer, de är ytterst beredvilliga.

Den var bra! Har du fler?

Visst är det så..i teorin och enligt lagen. Problemet är att det fungerar inte. På familjerätten gör de 3 mot 1 och applåderar henne för hennes kreativitet och sociala kompetens eftersom hon festade upp stålarna. Banken har 73000 tricks för att slippa ta ansvar för sina tabbar. Fick stopp på det då det var samma handläggare 3 ggr men stålarna är väck. Har man separerat är gemensam vårdnad och gemensamma förmyndare bara ord på ett papper. Finns inte någon instans som stoppar en konsumtionslysten s k "ensam mamma", ffa inte FK som gärna överser med bidragsfusk, (ekvivalent kvinnolön).

(Hon hittade andra sätt att blåsa dem. Hon får inget själv av det men hon slipper se till deras bästa och myndighetssverige reser sig unisont och jublar med glädjetårar i ögonen).

Jag nämnde det bara för att ge ett exempel på hur geschwinnt det går att kolla någon hos fogden när man har personnummer, de är ytterst beredvilliga.

Jag har själv barn med ett ex som gärna vill "låna" pengar från vår dotters konton och vill använda dom pengarna om dom ska resa t.ex. men banken vi har är noga med att jag måste skriva på innan några pengar rörs...

Jag har själv barn med ett ex som gärna vill "låna" pengar från vår dotters konton och vill använda dom pengarna om dom ska resa t.ex. men banken vi har är noga med att jag måste skriva på innan några pengar rörs...

Bra bank du har!
Mitt ex har lurat till sig vårt genemsamma barns pengar.
Numera sparar jag dem i mitt namn istället.
Vilket liv det blev på exet när jag berättade det.

Idioten ringde och frågade varför jag inte satte in pengar på kontot längre.
Svarade bara med att de sitter i mitt namn numera.

Banken kunde däremot inte öppna ett konto i dotterns namn där modern var fråntagen allt.
Men tydligen gick det bra att ta ut pengarna.
Hon har förfalskat min namnteckning i en fullmakt där det står att räckte med hennes medgivande!

Konstigt hon fick genom det.
För jag borde väl ha närvarat och visat leg för det.

Bra bank du har!

Banken kunde däremot inte öppna ett konto i dotterns namn där modern var fråntagen allt.
Hon har förfalskat min namnteckning i en fullmakt där det står att räckte med hennes medgivande!

Eftersom du bor där du bor...får man fråga vilken bank?

Swedbanken i Tollarp.

Det roliga eller sorgliga var när jag var inne på banken och skulle kolla kontot så fick jag inte det för det skulle båda vara med på!

Men pengar var inga problem för henne att få ut.

Snart blir väl Anders vresig för sidospåret.

Precis sådär går det till. Man blir t o m misstänkliggjord för att man försöker säkra barnets tillgångar. De tog 14 dagar på sig att spärra ett fondkonto, där gick 3000 till. Swedbank läcker som ett såll och Robur är det sämsta skit som existerar. Varken de eller bankerna följer deras stadgar men det är stört omöjligt att hålla någon ansvarig.

Spara inga pengar i barnens namn. Mitt råd. Krävs bara en för att det skall bli separation och då blir barnen inkomstkälla med alla till buds stående medel. Finns det pigga Farföräldrar är det bättre att de fixar t ex "startkapital", då de kan villkora sparandet mycket säkrare. Det är dessutom så att barnen kan inte kladda upp det när de blir 18 då kontohavaren där styr hur mycket de skall få tillgång till. Morföräldrar är generellt lite lurigare då den "ömma modern" ofta vet vilka strängar hon skall spela på.

Bra bank du har!

Ja, jag är glad att banken håller hårt på det... Jag tycker att dom pengar som sparas varje månad är för min dotters framtid. T.ex. när det är dags att skaffa boende eller vill satsa på en karriär... Inte gå och plocka lite då och då för att resa eller shoppa..

I övrigt så blev jag blåst på mina pappadagar som så klart hennes mor lyckades plocka ut.. Härligt att vara man i bland... :tummenupp

Snart blir väl Anders vresig för sidospåret.

Ingen fara, tråden har fyllt sin funktion så spamma vidare då det var väldigt intressant läsning då jag försöker lära mig så mycket som möjligt om familjerätt etc då jag är pappa sen 18 månader tillbaka.
Även om jag absolut inte tror att vi kommer separera någon gång i framtiden så är jag en bitter realist och vill vara väl påläst :näsblod

En kompis har problem med sitt ex som han har 3 ungar tillsammans med, det senaste jag hörde var att hon hade flyttat med ungarna 50 mil bort. Det lär man väl inte få göra utan pappans medgivande om inte mamman har ensam vårdnad?

• Gilla
Reaktioner: S84
Ingen fara, tråden har fyllt sin funktion så spamma vidare då det var väldigt intressant läsning då jag försöker lära mig så mycket som möjligt om familjerätt etc då jag är pappa sen 18 månader tillbaka.
Även om jag absolut inte tror att vi kommer separera någon gång i framtiden så är jag en bitter realist och vill vara väl påläst :näsblod

En kompis har problem med sitt ex som han har 3 ungar tillsammans med, det senaste jag hörde var att hon hade flyttat med ungarna 50 mil bort. Det lär man väl inte få göra utan pappans medgivande om inte mamman har ensam vårdnad?

Är inte säker, men kan tänka mig att om man inte kommer överens om det så är det nog någon högre makt som får ta det beslutet... Vart barnen hör hemma den största delen av tiden... vanligtvis tillfaller det modern..

Är inte säker, men kan tänka mig att om man inte kommer överens om det så är det nog någon högre makt som får ta det beslutet... Vart barnen hör hemma den största delen av tiden... vanligtvis tillfaller det modern..

Ja det är tyvärr så till 95% av fallen:(

Jag la upp väldigt mycket bevis, både bildligt och per ljudfiler och det var så bra tills de hörde exets efternamn.
Hennes fasters bästa väninna var chef på soc i stan förr.

Sen var jag körd.

Advokaten som hade lagt mycket tid på detta och sa att för engångs skull fanns det en stor chans för en pappa att vinna en vårdnadstvist avrådde mig att driva det vidare när denne fick allt detta uppdagat när socchefen tågade upp på dennes kontor!

Jag la upp väldigt mycket bevis, både bildligt och per ljudfiler och det var så bra tills de hörde exets efternamn.

Sen var jag körd.

Advokaten som hade lagt mycket tid på detta och sa att för engångs skull fanns det en stor chans för en pappa att vinna en vårdnadstvist avrådde mig att driva det vidare när denne fick allt detta uppdagat när socchefen tågade upp på dennes kontor!

Så för att de känder varandra så faila du ?. Då hade jag gått vidare. Sockärringarna är enbart störda. Speciellt här borta, riktiga känslokalla svin faktiskt.

Så för att de känder varandra så faila du ?. Då hade jag gått vidare. Sockärringarna är enbart störda. Speciellt här borta, riktiga känslokalla svin faktiskt.

När tom advokaten avrådde mig från det trots mycket bevis, så finns det inte mycket att hämta tyvärr.

Jo att de är en flock idioter kan jag skrika ut att de är.

Sopkärringen var uppfödd i samma lilla håla som vi bor i menade på att barn ska inte växa upp på landet!
Då menade jag på att ja var stadsbarn och tycker tvärtom.

Att hon haft en taskig uppväxt ska väl inte mitt barn lida för!

När tom advokaten avrådde mig från det trots mycket bevis, så finns det inte mycket att hämta tyvärr.

Jo att de är en flock idioter kan jag skrika ut att de är.

Sopkärringen var uppfödd i samma lilla håla som vi bor i menade på att barn ska inte växa upp på landet!
Då menade jag på att ja var stadsbarn och tycker tvärtom.

Att hon haft en taskig uppväxt ska väl inte mitt barn lida för!

Jäkligt synd. Ännu sämre av advokaten.

Så ett barn ska inte växa upp på landet? Vad för negativt var de med det :S

Jäkligt synd. Ännu sämre av advokaten.

Så ett barn ska inte växa upp på landet? Vad för negativt var de med det :S

Nja vetifan tror ärligt talat att advokaten vet vad den pratar om:(

Det var världens sämsta ställe att växa upp på,
finns inga barn och långt från skola och dyligt enligt henne.
Barn finns visst det, i div åldrar men det sket hon i när jag sa det utan valde att inte lyssna alls.
Vi har 4-5 km till Önnestad där de mina andra flickor går i skola och på dagis.
Skolbarnen har skolskjuts alla år i grundskolan.
Vi kör barnen hit och dit för att vi bor som vi gör.
Ett medvetet val som då kostar i den änden.

Nja vetifan tror ärligt talat att advokaten vet vad den pratar om:(

Det var världens sämsta ställe att växa upp på,
finns inga barn och långt från skola och dyligt enligt henne.
Barn finns visst det, i div åldrar men det sket hon i när jag sa det utan valde att inte lyssna alls.
Vi har 4-5 km till Önnestad där de mina andra flickor går i skola och på dagis.
Skolbarnen har skolskjuts alla år i grundskolan.
Vi kör barnen hit och dit för att vi bor som vi gör.
Ett medvetet val som då kostar i den änden.

Förstår att du inte orkar att ta upp det heller, har de bestämt sig så har de ju det tyvärr.

Sen var jag körd.

Är det Kristianstad det gäller så är det helt och fullständligen genomkorrumperat. Vet för mycket om deras tillvägagångssätt men tyvärr kan jag inte använda det ens i generella termer. Det är ett svart hål, även nationellt sett.

Det finns en mängd skäl de kan använda för att motivera att hon sticker med barnen. För det första skall du inte tro att pappans medgivande är något som tillskrivs någon större vikt. Har hon flyttat för jobb? Flyttat med näste kandidat som flyttar för jobb/redan har jobb på nya orten? Har det gått en tid hävdar de att barnen acklimatiserat sig socialt med skola osv, det skulle vara traumatiskt för dem att återigen flytta.

Med betalningsbörda för 3 barn är det tveksamt om han har råd att uppehålla någon kontinuitet i umgänget om han är normalinkomsttagare, vilket såklart ligger honom till last och henne till fördel. Har han dessutom av kostnadsskäl behövt byta till mindre bostad... Detta möjliggörs av att man bortser från barnens behov i den delen av deras tillvaro med nuvarande perverterade underhållssystem. Fler barn, ökad börda istället för att se till deras bästa totalt sett. Att modern och hennes nye skulle behöva ta något vuxet ansvar för sin självvalda situation är utopiskt. Jag tror han är rökt. Hon behöver bara pipa "rädd" eller "orolig för barnen" så är hon home free, kan hon dessutom gråta på beställning...

Att hon testar/testat igenom ett antal potentiella förövare uppmuntras av berörda beslutsinstanser då det visar på hennes sociala kompetens, att hon har gått vidare och inte är bränd. Gissa om peddona tycker milf-hunting är ett smörgåsbord?

Som jag skrev så behövs det bara en för att separation skall vara ett faktum. Den processen är inledd långt innan du har en aning. Kolla på t ex familjeliv, rena utbildningarna i hur mamman ska föra sig och det är otroligt cyniskt. Jag har gjort en kort sejour på socionomprogrammet och där skolas folk i 31/2 år till att göra fel till rätt och manövrera ut pappan, vämjeligt. Det kommer inte en föreläsare med vett i pallet och litteraturen är katastrofalt selektiv.

Tillbaka till det vi diskuterade tidigare på sidospåret. Finns det någon egentlig anledning till att spara i barnets namn? En fälla mindre omutifall och kanske en frestelse mindre när det gungar i relationen. Det är åtminstone något de flesta får uppleva. FYI så skiljer det ca 3700 kr netto/barn för barnets omständigheter hos resp förälder, detta innan han ens har börjat köra för att träffa dem. På det tillkommer flerbarnstillägg och högst troligen bostadsbidrag. Vid avstånd över 10 mil skall man dela på reskostnader men konstrar hon eller skyller på att hon inte har råd så åker han på hela. "Vadå, du får ju träffa dem!", soc och ting jakar. Det är soc bedömning som ligger till grund för tingsrättens beslut, moment 22.

Tror ca 8 av 10 separationer initieras av mamman, värt att tänka på.

Kan hålla på...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...