Få ut bromskolvarna

FuzzFuzz

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Hoj
suzuki sv650s -04 Vespa Sprint 150cc -73
Nu har jag gjort så att det ser ut såhär:

så nu med den simpla förmodligen dumma frågan: hur får jag ut dem igen? :D

usch på vikken traktor har du hittat det dära oket?

förstår inte riktigt vad du vill,
få in kolven i oket igen? -skruvmejsel mellan beläggen och tryck

vore det i bra skick så skulle det nog gå å trycka in med typ en tumme, men det där ser ju inte alls fint ut :död

eller vill du få ut dom så du får dom i handen?
ta bort beläggen och pumpa med bromsen

Last edited:
det ser hemst ut....
det var precis det jag (alltså få in dom i orginal läge), men nu sitter det så ut i helvete hårt. Försökte en liten stund men det flyttade sig inte ens en mm :va.
Så då trodde jag inte man kudne bara trycka in dom på det viset(har aldrig gjort det) så då sprang jag hit och fråga :rolleyes:

btw så är det fint under all lera/damm(allt förutom bromsklossarn :D)

Tryck med något som ger jämn kraft annars riskerar du att kolvarna kantrar. Håll även koll på nivån i behållaren för vätska. Passa på att rengöra nu när du ändå har allt borta.

det ser hemst ut....
det var precis det jag (alltså få in dom i orginal läge), men nu sitter det så ut i helvete hårt. Försökte en liten stund men det flyttade sig inte ens en mm :va.
Så då trodde jag inte man kudne bara trycka in dom på det viset(har aldrig gjort det) så då sprang jag hit och fråga :rolleyes:

btw så är det fint under all lera/damm(allt förutom bromsklossarn :D)

polygrip funkar oxå, men ta en träbit lr nått på andra sidan så du inte får repor i leran :D

sen när du ändå är där och håller på så ta en smärgelduk och slipa lite på glidpinnen och rengör med nå bromsrengöring! :tummenupp

polygrip funkar oxå, men ta en träbit lr nått på andra sidan så du inte får repor i leran :D

sen när du ändå är där och håller på så ta en smärgelduk och slipa lite på glidpinnen och rengör med nå bromsrengöring! :tummenupp

håller på att rengöra hela hojjen, fast när jag kom till bromsoken så blev det inte så roligt :näsblod

då var det som jag trodde att man bara skulle trycka :tummenupp
Tack för svaren!

Last edited:
Du är farligt nära att trycka ut kolven när du inte har bromsskivan mellan bromsklossarna, speciellt nu när klossarna är så slitna.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard