Få upp hojen på centralstödet?

Orange Coast

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2006
Hoj
Honda
Vet inte om jag är helt bakom flötet, men jag får fasen inte upp hojen på centralstödet själv. Jag måste ta hjälp av något som drar bak hojen medans jag balanserar den.

Någon som kan ge tips på vilken teknik det är som gäller för att få upp den på centralstödet ensam?

Jag har aldrig ägt nån hoj med centralstöd..... endast en Puch Dakota , men den var inga problem !:tungan

Håll i styret, luta centralstödet mot marken med högerfoten... sen är det bara att lägga tyngden (ställa dig) på stödet och luta dig tillbaka något. Inte speciellt svårt när man lärt sig det... själv vart man tvungen att lära sig på CD750n man övningskörde på..

Som alla säger (nästan)

1. Stå på vänster sida (givet..) och sväng styret max till vänster.
2. Ner med stödet så att du känner att bägge "kontaktpunkterna" är i backen.
3. Höger hand någonstans i ramen, vänster på styret
4. Ställ dig på stödet samtidigt som du endast LYFTER med höger hand. Tänk på att dra höger arm och pressa höger ben ifrån varandra. Dra inte alls bakåt, bara uppåt!

På det här sättet kastar jag upp min gris varje morgon och kväll. Aslätt, och jag är ingen jätte.

övning..

En annan sak. När du väl lärt dig att sätta upp hojen på stödet så tänk på att vrida styret åt höger när du tar ner hojen från stödet igen.
Skulle hojen vilja tippa så gör den det isf mot dig och du kan fånga den med höften.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT