Få sadeln svart igen?!

maaang

maaang
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Kalmar
Hoj
Suzuki GSX-R 600
Tjohej!

Funderar på om nån har nåt bra tips på medel som kan göra en halvsliten sadel lite trevligare? Vet ju egentligen inte vad det är för material, men om det är äkta skinn/tunnt läder så borde väl nån form av kräm funka? Får gärna vara lite impregnerande, eftersom materialet nu suger rätt mkt vatten vid tvätt o regn. Tacksam för tips

/M
 
Det är nog något plastmaterial i sadelklädseln. Lättast att få den bra igen är troligen att klä om den.
 
Eldstorm skrev:
2360159 Det är nog något plastmaterial i sadelklädseln. Lättast att få den bra igen är troligen att klä om den.
Motip´s - vinylspray funkar väldigt bra faktiskt!
 
sEiKo skrev:
2360193 Motip´s - vinylspray funkar väldigt bra faktiskt!

Har funderat på diverse medel (har sålt turtles hela sortiment), men nästan alla vinylmojs jag stött på ger en blank, hal yta och de känns inte så kul o glida omkting på sadeln. Antar att det blir omklädnad
 
maaang skrev:
2360215 Har funderat på diverse medel (har sålt turtles hela sortiment), men nästan alla vinylmojs jag stött på ger en blank, hal yta och de känns inte så kul o glida omkting på sadeln. Antar att det blir omklädnad
Du missförstod mig, det är alltså en spray som man kan spraya på vinyl m.m. en sprayfärg alltså. Funkar skitbra.
 
maaang skrev:
2360215 Har funderat på diverse medel (har sålt turtles hela sortiment), men nästan alla vinylmojs jag stött på ger en blank, hal yta och de känns inte så kul o glida omkting på sadeln. Antar att det blir omklädnad
Det hala ruggar man upp efter en enda åktur och sen är det lugnt. Bara man är medveten om det första gången man ger sig iväg efter sprayning. Jag kör med nån standard vinylrengöring vax tjofräs plus från turle.
 
annars e de varken svårt el jobbigt o klä själv om man hittar nå bra skinn :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top