Få rent händerna ordentligt!

Använd skyddscreme innan du börjar meka. Blir som en osynlig handske och det fungerar jäkligt bra. Oftast bara att tvätta med vanlig tvål för att få bort skiten.

Sen kan jag också rek. biltemas handrengöring :tummenupp
Har provat en sån där osynlig hanske. Funkade helt värdelöst.
Nu kanske det är olika på märken osv, men den jag provade gjorde ingen skillnad.

Jag har försökt tvinga mig att bära mekhandskar, i något år nu. Vänjer mig aldrig! Så det har jag gett upp.

Avfettning! Kanske inte så bra för händerna men det funkar.. :P
Där sa du något:Bugar

Jag klarar inte heller av att ha mekhandskar, inte ens ett par tunna kirurghandskar.

Jag klarar inte ens av att montera en hjulmutter på en Scania med handskar på händerna.

När jag jobbade som lastbilsmek testade vi flera "osynliga-skyddshandskar" dvs krämer/skum man smorde in händerna med innan arbete, problemet var att dom flesta var vattenlösliga och löstes således upp under arbetets gång.

En "skyddshandske" var dock inte vattenlöslig, den löstes inte upp av något annat än den medföljande våtservetten, men då var det också det enda man behövde för att tvätta sig sen, den innehäll om jag inte minns fel citrusolja.

Tyvärr smakade skyddet skit, vilket man fick erfara som snusare, och tog man en snus direkt efter man hade torkat bort skyddet så smakade det skit efter våtservetten också, vilket ledde till den omständiga processen att gå och tvätta sig med vanlig tvål också för att byta snus.

Dessutom var den svinaktigt dyr, både skyddet och våtservetterna, så vi slutade köpa in den. (för många snusare på firman kanske, som använde en servett varje gång dom bytte snus, för annars kunde skyddet sitta en hel dag)

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!