Få pengar att växa.

har en hel del mycket säkra affärsidéer som behöver en hel del investeringar... intresserad?

Här är mitt hemliga recept, synd att 50 öringarna försvinner snart.. :tummenupp
50ore.jpg

+

Blakorn_Tradgardsgodsel_Flytande_5_L_SE.jpg

+

Vattenkannor.jpg

=
87839372.jpg

Det beror ju lite på hur stora risker du är villig att ta i förhållande till avkastningen.
Är du villig att ta en relativt stor risk men kan få ohyggligt bra avkastning så finns det strukturerade produkter som ger just det.

Jag testade sådana vid två tillfällen med varierande resultat.
Det var en typ där jag i princip betalade in lite courtage och förskottsränta samt en liten extra avgift mot att dom placerade en hel massa pengar åt mig.
Första vändan lade jag in drygt 30 000 (som utgjorde avgifter för att dom skulle placera 300 000 åt mig.)
18 månader senare kunde jag kvittera ut dryga 90 000 minus skatt. tredubbling på 18 månader alltså.

Fick blodad tand av det så jag lade en del av pengarna på båge och så placerade jag 45 000 i en liknande produkt. Efter 24 månader var inte ett öre av dom kvar. Men det berodde väl lite på att hela börsen brakade just då.

Riskerna är dock ganska höga med dom produkterna. Står börsen still så får man inte ut ett öre. Men går den upp så får man ut riktigt bra med pengar. I det första fallet så hade jag en utväxling på 2,6 vilket innebar att eftersom dom placerade 300 000 steg till 335 000 på 18 månader så fick jag ut 2,6 gånger avkastningen dvs 2,6 gånger 35 000. Det är därför avkastningen kan bli så bra. Men samtidigt är det orsaken till att risken är så hög.

Men ska du placera så ta kontakt med någon seriös rådgivare. Det gör jag. Kolla in på finansinspektionens hemsida vilka som är godkända i närheten av där du bor. dom brukar ofta inte kosta något extra för dig. Dom har avtal med investerare och placerare så dom får rabatt på courtaget som du annars skulle ha betalt och det är den mellanskillnaden dom lever på.

Men ska du placera så ta kontakt med någon seriös rådgivare. Det gör jag. Kolla in på finansinspektionens hemsida vilka som är godkända i närheten av där du bor. dom brukar ofta inte kosta något extra för dig. Dom har avtal med investerare och placerare så dom får rabatt på courtaget som du annars skulle ha betalt och det är den mellanskillnaden dom lever på.

Lutar åt det. Ska bara frigöra lite deg nu först. :tummenupp

har en hel del mycket säkra affärsidéer som behöver en hel del investeringar... intresserad?

Grymt, jag är på! Har väntat på nåt sånt. Du behöver inte förklara, bara en massa jobbigt att sätta sig in i. Litar på dig.

Kan jag lämna pengar till dig i en påse eller så? Så vi slipper skriva kvitton och grejer, blir så krångligt. Enkelhet regerar!

För säkerhets skull....du är väl ärlig, va?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park