Få pengar att växa.

Phuck! Jag är helt opåläst i nuläget och går jag in på DI blir jag bara snurrig av alla siffror.

DI är affärspressens Aftonbladet.
Köp, ba. Går det dåligt så kan du ju bli hindu och hoppas på bättre i nästa liv.

Du har nog rätt. Men jag lockas knepigt nog av Ingels pastavagnidé.:näsblod
.

Faktiskt. För många år sedan var jag bekant med en snubbe som på den tiden ägde en mobil korvkiosk (Pölsemannen) som han ställt upp vid Fältöversten/Karlaplan. Den killen tjänade FETT med cash. Jag skojjar inte.

Annars ser ju marknaden för organhandel ut att gå en härlig framtid till mötes. Man skulle tex istf att donera sina organ (gratis) till sjukvården kunna skriva på ett kontrakt att om man kolar så ska du ha "resterna". För detta får man en liten slant i förskott att supa upp?

Sen kan du sälja organen dyrt i Argentina/Colombia eller nånstans där efterfrågan är hög. Briljant idé.

Last edited:
SH.COM är ett kalasforum för såna här frågor! Njet.

Menar du allvar så fråga någon som har placeringar som profession.
Den personen hjälper dig mer än gärna, det lovar jag dig.

Det tråkiga med dom experterna är bara att dom snor dina pengar så väl när dom ger bra råd som när deras råd gör att du förlorar alla dina stålar. Det är liksom en win-win situation .........för dom ......inte för dig.:huvet

Du har nog rätt. Det var så jag började sist och så lärde jag mig eftersom.

Du kan ju lita blint på Börsveckans portföljrekommendation. På så vis har du någon att skylla på när det går dåligt. :tummenupp

Börsveckan får du från Avanza.

Det tråkiga med dom experterna är bara att dom snor dina pengar så väl när dom ger bra råd som när deras råd gör att du förlorar alla dina stålar. Det är liksom en win-win situation .........för dom ......inte för dig.:huvet

Sant.
TS: Kör på pastavagnen. Såg även några andra joppar med thermosar på ryggen där man kunde köpa kaffe. De kutade runt som små samuraier på Odenplan häromdagen. Mobil Waynes typ. Kanske kan vara nåt. Ett mobilt café?

Du har nog rätt. Men jag lockas knepigt nog av Ingels pastavagnidé.:näsblod

Jag har funderat på att ha ett gäng bud-XT600 med frys/kylbox på bak och sedan köra mellan köerna ut mot värmdö under industrisemestern och sälja glass och läsk.

Det fiffiga med liknande affärs ideer är att det är skattefritt :rolleyes:

Industri jobben flyttar till Kina, Filipinerna,............ ochhär i I(cke) världen får vi ägna oss åt oreglerad kanotuthyrning och liknande. Hmmmm konstigt nog känns detta bekant på något sätt.

Sant.
TS: Kör på pastavagnen. Såg även några andra joppar med thermosar på ryggen där man kunde köpa kaffe. De kutade runt som små samuraier på Odenplan häromdagen. Mobil Waynes typ. Kanske kan vara nåt. Ett mobilt café?

Mobil sil på plattan.

Jag köpte lite Boliden när dom stod i 16,20. tyvärr köpte jag för lite (man skulle belånat sig över öronen och gått all in och störtkruka på) och sålde för tidigt.:mad:

Mobil sil på plattan.

Kommer bylingen så kan man säga att det är en ventatueringsstudio.

Jag köpte lite Boliden när dom stod i 16,20. tyvärr köpte jag för lite (man skulle belånat sig över öronen och gått all in och störtkruka på) och sålde för tidigt.:mad:

Skulle si, skulle så. En vinst är en vinst är en vinst. Att undgå förlust är halva sporten, något som tenderas att glömmas bort.

Jag besökte vår representant i Belgien och då besökte vi en Geneveria Dom serverade Genever med smaker från A till Ö (?).

Jag testade Pizza, Blåbär, Biff och lakritssmak. Inge vidare någon av dom men kul hade vi

Något liknande har jag inte sett i Sverige. Kanske ett gående snapsbord vore ett exotiskt grepp för turister ?

Om man baserar det på fulvodka från någon långtradare och kryddar själv så bör det bli ganska bra förtjänst.

Last edited:
Annars verkar ju det här med internet hålla i sig?

Problemet (anser jag) blir lätt att det kräver en hel del energi att få en riktigt god avkastning. Vilket gör att det lätt tar över andra "fritidsintressen" och vips så är det pengarna som styr dej istället för tvärt om... men då har du iofs mycket pengar, men inte mycket roligare för det...

(:fyllisar)

......Skulle si, skulle så. En vinst är en vinst är en vinst. Att undgå förlust är halva sporten, något som tenderas att glömmas bort.

Jo så är det. Dock är nog ett företag med duktigt med fysiska grejer med värde något tryggare på lång sikt än något upptrissat IT/web-bolag värderat efter hur många som just nu klickar på deras länkar.

Pastavagn...oki. No brainer projekt således.
Dock, så brukar det finnas en liten hake med sådana projekt....betalning till kreti och pleti för sin vagnsplats.

Nä jag är nog ute efter något mer seriöst än en pastavagn.

Nä jag är nog ute efter något mer seriöst än en pastavagn.

Starta eget och investera i dig själv istället. Gjorde jag för två år sedan.
Har det fortfarande lite tight ekonomiskt, men oj vad mycket roligare mitt liv sen jag tog steget! :tummenupp

Tatuera en tusenlapp på kuken så får du både se pengar växa och va glad så fort du sticker åt frugan en tusing.

Volvo är upp 13% idag och nästan 50% på nån månad. Och innehav har man ju såklart bara "funderat" på. :gråta

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park