Få pengar att växa.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Hur får man pengar att växa snabbt och bekymmerslöst på bästa sätt om skulle ha, låt säga en mille eller två att placera? Fastigheter är lite 2002 men annars ett säkert kort. Finns det andra smarta sätt att placera på?

Om du är en sån som gillar risker så borde väl en container knark från colombia funka? Avkastning snabbt om inte annat...

Vars. Hade en liten fastighet på 28 ha förut och det var lite bök med virkespriser som gick upp och ner (väldigt ner efter lovisastormen...) samt att det är en relativt långsiktig investering men en del bök.

Nej.

Aktier. Lätt kommet och lätt förgånget, men där ligger pengarna.

Läkemedelsbolag borde annars vara en bra investering. När möjligheten att behandla sjukdomar med nya mediciner finns så kommer också krav på att sjukvården ska behandla. Men, jag trodde på IT 1999, så jag kan ha fel.

Nej.

Aktier. Lätt kommet och lätt förgånget, men där ligger pengarna.

Var med under glansdagarna 98-01 och det gick ju bra men då rådde det hysteri. Känns som att det är segt på börsen. Men man får väl läsa in sig lite...

Var med under glansdagarna 98-01 och det gick ju bra men då rådde det hysteri. Känns som att det är segt på börsen. Men man får väl läsa in sig lite...

Segt är det ju knappast. En av mina gick upp 32% förra veckan och den där min största innehav ligger har pendlat upp och ner 10% med några dagars mellanrum. Så jag skulle knappast kalla det segt. Ovisst kanske, men knappast segt. Det är ju ändå återhämtning på tapeten.

Segt är det ju knappast. En av mina gick upp 32% förra veckan och den där min största innehav ligger har pendlat upp och ner 10% med några dagars mellanrum. Så jag skulle knappast kalla det segt. Ovisst kanske, men knappast segt. Det är ju ändå återhämtning på tapeten.

Phuck! Jag är helt opåläst i nuläget och går jag in på DI blir jag bara snurrig av alla siffror. Jag fattar inte att jag köpte DI-tidningen när det begav sig och satt och läste helt intresserad.:näsblod

Någon var inne på oetiska fonder för ett tag sen har jag för mig.

Last edited:
Frågan är:
- Tidshorizont.
- Risktagande
- Avkastningskrav.

När du har bestämt dig, då blir det enklare.

starta ett företag eller flera, tex:

Pastavagnen - precis som Thaivagnarna men säljer 8 olika pastarätter. bara hyra in sig på 4 kvadrat på varje Willysparkering 50 spänn för dagens lunch, 150 spänn för familjepack (inkl ett paket gula blend)
På lördagkvällen trailar du in till stureplan och tar en hundring för en portion.

Tailorstore, i verkligheten - köp en central lokal och hyr in nån trovärdig gubbe som tar mått på folk och visar tyger, sen skickar du beställning till Sri lanka och syr upp det hela. i bakgrunden av butiken ska du ha en asiat som kan laga knappar/fixa felsydda produkter och få det hela att se autentiskt ut. En förutsättning är att vulkanen slutar pysa så FedEx når fram. jag har lite Sri lankanska/Hong Kong-visitkort som är med på idén om du vill ha.

fan, jag hade 10 lika bra idéer till igår när jag försökte somna men kommer inte på't nu...

Satsar du på något legalt så är det säljoptioner, lite kunskap och magkänsla krävs.

Vill du jobba för det lite grand och har entreprenörsskills så är det och köpa upp ett taskigt bolag piffa till och satsa på en snabb "exit".

aktier får man ont i magen av och ger inte lika hög statuspoäng bland tjejjerna som tex pastavagnskoncernens styrelseordförande.

hus är bra men tar för lång tid. industritomter är väldigt lätt att se vilka som kommer stiga snabbt i värde och man kan utnyttja det under tiden, skickar mitt nedlagda project per pm

SH.COM är ett kalasforum för såna här frågor! Njet.

Menar du allvar så fråga någon som har placeringar som profession.
Den personen hjälper dig mer än gärna, det lovar jag dig.

Glass! Köp på vintern när det är skitbilligt och sen kommer det sälja som fan på sommaren! Säker investering.

SH.COM är ett kalasforum för såna här frågor! Njet.

Menar du allvar så fråga någon som har placeringar som profession.
Den personen hjälper dig mer än gärna, det lovar jag dig.

Du har nog rätt. Men jag lockas knepigt nog av Ingels pastavagnidé.:näsblod

Glass! Köp på vintern när det är skitbilligt och sen kommer det sälja som fan på sommaren! Säker investering.

Jag har funderat på att ha ett gäng bud-XT600 med frys/kylbox på bak och sedan köra mellan köerna ut mot värmdö under industrisemestern och sälja glass och läsk.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...