Få pengar att växa?(Litet kapital)

Sage

Medlem
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
CBR600F3-97
Tjena!
Börjar med att berätta lite om min situation. Hade ett hyfsat kapital för ca ett halv år sedan, morsan bestämde sig för att köpa en lägenhet så pengarna gick dit, hon fick låna dom(fair enough då det var hon som sparade ihop det). Min situation just nu är att jag är student och har allt som jag vill ha(mina prioriteringar; hoj, bil och alkohol). Köper nästan aldrig nya kläder och äter det jag har råd med, men det viktigaste är att jag är nöjd och trivs med det. Nu är det så att morsan har börjat betala tillbaka, vilket innebär att jag får ca 5000-8000kr extra i månaden utöver studielånet( kommer inte skippa studielånet för att det är en smäll som jag kan ta när jag fått jobb).

PROBLEMET är att jag har riktigt svårt att hålla i dom pengarna då det är en summa som rör på sig, var mkt lättare då jag hade ett fast kapital som jag alltid hade koll på och aldrig rörde. Nu har jag kommit upp i ca: 20000kr, min fråga är vad jag gör med dom pengarna så att dom växer. Är inne på första året av min utbildning som är 3-årig vilket innebär att jag helst vill se pengarna om 2 år.

BANKEN är att glömma, vill inte ha ngt med dom att göra.

Aktier kan jag tänka mig, har redan en depå, men hur blir jag haj på sånt?

Vad finns det mer som jag kan göra med dom?

Det vi pratar om är ett startkapital på ca 20000kr och 5000-8000kr i månaden.