Få på R6 slipon på Thundercat???

Kielbasa

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2009
Hoj
-98 YZF 600R
Har fått tag i ett vance & hines slipon billigt. När det väl kom till köpet visade det sig att det var inte till YZF 600R Thundercat utan till YZF 600R R6.... Nåväl tänkte att jag skulle få ihop det i alla fall pga priset var helrätt.

Här kommer nu problemet:

Mellanröret på slipon:et är ca 3mm för stort där det ansluts till grenröret. Hittade en 3 stegs förminskning i rostfritt på biltema som borde kunna funka som mellanbit.

Undrar nu om det är någon som har några tips innan jag börjar kapa och slipa grejorna? Måste man hålla på och svetsa eller kan man kapa till en bit förminskning, jacka ur och klämma fast mellan grenrör och slipon:ets mellanrör.

Någon som har gjort något liknande eller kanske har en bättre lösning?

Tacksam för svar /Noob:Bugar

Jag kan ju svara på min egen fråga eftersom det gick bra på egen hand. (om någon är intresserad) Kapade en bit rör från biltema som satt som handsken i mellanröret. Det glappade fortf nån mm mot grenröret så jag gjorde två jack i delen och drog åt uta h-veta. Och se på fan det nöp åt riktigt bra!:tummenupp Klammern till fotpinnen fick bli fulmeck så länge:) tills jag hittar nån med offcenter fäste.

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard