Få msn att sluta öppna firefox

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Jag gjorde misstaget att installera firefox för ett tag sen och jag vill att explorer ska öppnas istället när jag klickar på länkar jag får på msn. Avinstallerar jag firefox funkar det inte alls.

Rigge skrev:
Jag gjorde misstaget att installera firefox för ett tag sen och jag vill att explorer ska öppnas istället när jag klickar på länkar jag får på msn. Avinstallerar jag firefox funkar det inte alls.

Har du kollat följande i Internet Explorer:

Tools -> Internet Options -> fliken Programs ->

Bocka i "Internet Explorer should check to see whether it is the default browser"

klicka på OK och stäng IE. Nästa gång du startar IE så frågar den om du vill använda IE som default browser, välj "yes".

Tror att det ska lösa problemet.

Rigge skrev:

Har du fått tillbaka explorer som standard läsare? Fungerar det med länkarna om du har explorer öppen när du klickar på länken?

Micke O skrev:
Har du kollat följande i Internet Explorer:

Tools -> Internet Options -> fliken Programs ->

Bocka i "Internet Explorer should check to see whether it is the default browser"

klicka på OK och stäng IE. Nästa gång du startar IE så frågar den om du vill använda IE som default browser, välj "yes".

Tror att det ska lösa problemet.

Har provat, det funkar inte.

Bandido: Nej den öppnar alltid firefox.

Rigge skrev:
Har provat, det funkar inte.

Bandido: Nej den öppnar alltid firefox.

Frågar den inte eller öppnar den fortfarande länkarna i MSN trots att IE är standardläsare?

de borde väl finnas en inställning i firefox som anger om den borde vara din standardläsare?

kom de inte upp ett alternativ under installationen om just det? för isf kanske en avinstallation, sedan en nyinstallation vore på sin plats

btw.. hittade lite skit om URL å sånt i "mapphantering -> filtyper" vet inte om de kan va värt å rota lite i.. fast då måste man väl ändra varje värde för hand antar jag

Titta under "ange program åtkomst och standardprogram" klicka i fliken anpassad och välj IE där så borde du funka..

fliken hittar du under kontrolpanelen --> lägg till ta bort program

Cervantes skrev:
Titta under "ange program åtkomst och standardprogram" klicka i fliken anpassad och välj IE där så borde du funka..

fliken hittar du under kontrolpanelen --> lägg till ta bort program

:2cool Är du lite kung du?!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!