Få loss framdrevets mutter?

Fick tag i en mutterknackare som jag kan hämta imorgon. Så får testa slå på 13mm .. huvudet är/var 14mm:)

Det är omöjligt att använda sig av svetstång så länge jag inte demonterar hela hojjen.

Va runt i hela staden och letade efter special hylsor för rundade muttrar men de va ingen som använde sig av sådana..

Hoppas inte skiten går av nu!

Fick tag i en mutterknackare som jag kan hämta imorgon. Så får testa slå på 13mm .. huvudet är/var 14mm:)

Det är omöjligt att använda sig av svetstång så länge jag inte demonterar hela hojjen.

Va runt i hela staden och letade efter special hylsor för rundade muttrar men de va ingen som använde sig av sådana..

Har du en svets så kan du svetsa på en mutter och dra loss den, av värmen brukar spänningen i bulten släppa och den lossnar lättare

Har du en svets så kan du svetsa på en mutter och dra loss den, av värmen brukar spänningen i bulten släppa och den lossnar lättare

Jep som sagt i inlägg #11... Men din bult ser inte så förstörd ut så prova först med de andra alternativen. Blir den helhel rund så rekommenderar jag detta.

Slå inte allt för jävligt bara

Knacka på en hylsa, sen tar du gassvets/gasol och eldar lite på skruven, genom hylsan, så biter den fast bättre

Perfekt!

Har du någon aning om vad dessa heter?

Det finns på biltema en sats med hylsor som är "vridna" motsols invändigt och är för runddragna skallar. Såg dessa i senaste katalogen bland "Specialverktyg" Hos t.ex Snap-on kallar dessa "Twisted socket"

Biltema art.nr. 19-1269

Biltema art.nr. 19-1269

Last edited:
Kan du inte montera nya bakdrevet och nya kedjan, när detta sitter på plats kan du ju få loss framdrevet. Borde ju gå att byta framdrev med ny kedja på plats..

eller bara lägga på kedjan löst, behöver ju inte ens nita ihop den

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...