Få hojar på Tullinge ?

andersbrink skrev:
"överladdat och regbesiktat"
Nu är man ju inte helt okänd för sitt munläder : ) som tar överhand men det var just det jag tänkte på, en helt öppen icke index-klass för strikt SBP-besiktigade och skattade icke-Harleys på Tullinge Raceway.

Finns det ett intresse där ute för nå't sån't så är det bara att fortsätta tråden.

MVH
PiPPi
 
finns det en klass för min hoj i sommar kommer jag va ofta på tullinge o gasa! men min suzuki gsx-r 750T är dok inte reggad med turbon på... blir det problem då? svårt att regga om eller?
 
CHIPPEN_no1 skrev:
svårt att regga om eller?

Jag beställde reg.bes på min hoj. 980 spänn. Tog med mig servicemanualen. Uppgav 15% mer effekt iom turbon och de ville inte se några papper utan tog mitt ord på det. Det står numera "motor med turbo" i mitt regbevis och 115 kw som uppgiven effekt.

De ville INTE provköra den. :D

Om du inte platsar i SB (jag vet inte de exakta reglerna) kan du alltid köra i Pro Street Bike så länge din turbohoj är 1500 mm eller kortare - annars lär du köra i Super Pro Street Bike. Chans att vinna har du trots allt - se till att ha prylarna i ordning så kan du hoppas på att nån glömmer slå på soppakran, kör sönder, får motorstopp, bränner kopplingen eller nåt annat strular vid elimineringarna. Först i mål vinner - även om det tar 15 sekunder.
 
Last edited:
CHIPPEN_no1 skrev:
finns det en klass för min hoj i sommar kommer jag va ofta på tullinge o gasa! men min suzuki gsx-r 750T är dok inte reggad med turbon på... blir det problem då? svårt att regga om eller?
Just nu finns det inte någon öppen klass enbart för gatreggade icke-HDs på Tullinge.

Street Bike finns men där gäller ett index på 10.10 sekunder, reglerna för SB för 2005 är inte 100% klara men dom gamla reglerna säger att klassen är "avsedd för standardcyklar med enligt registreringsbeviset införda förändringar" och jag tror inte att den biten ändras, i min mening bör det alltid finnas enkla instegsklasser.

Som jämförelse när det gäller Hot Rod Harley så är kravet där att hojen skall vara godkänd av SBP och skattad/försäkrad vid körtillfället och den biten är upp till förarens "realation med SBP" om man uttrycker sig politiskt. Kruxet är att varenda trimmad gat-HD är olaglig eftersom det inte utfärdas några intyg om godkännade för högre effekt när det gäller bromsar och chassie.

Det har fungerat bra hittills, det finns en och annan HD med reg.-skylt bak som inte har uggla eller försäkring men dom är artiga nog att inte trassla till det för gatåkarna och kör därför i race-klassen i stället. Det är ju en lokal tävling och då blir det lätt att hantera i.o.m. att alla vet att är det minsta tvekan om att det inte är en hoj som regelbundet körs på gatan så får dom köra i race-klassen.

Förare av icke-HDs skulle kunna skapa en ny öppen gatklass med samma sorts regler.

MVH
PiPPi
http://HotRodHarley.com
 
För att återknyta till den stans snabbaste turboklassen som kördes på bikweekend vid ETT tillfälle varför inte försöka få fart på den

arrangörerna gjorde enligt mitt tycke ett väldigt dåligt jobb att nå ut med med densamma jag tror fortfarande att det finns många turbomoppar som rullar runt


Att ha " registrerat med turbo" i regbeviset är nog lite hårt

det är nog lättare å vinna på lotto än att lyckas med detta
Brinken är nog en av dom få som lyckats


Peter
 
CHIPPEN_no1 skrev:
finns det en klass för min hoj i sommar kommer jag va ofta på tullinge o gasa! men min suzuki gsx-r 750T är dok inte reggad med turbon på... blir det problem då? svårt att regga om eller?

Kom du med din "felreggade" 750 T, jag är övertygad om att de som körde 2004 med sina turbocyklar i SB inte var reggade med turbon på. Det handlar nog lite mer om sunt förnuft.
 
andersbrink skrev:
Jag beställde reg.bes på min hoj. 980 spänn. Tog med mig servicemanualen. Uppgav 15% mer effekt iom turbon och de ville inte se några papper utan tog mitt ord på det. Det står numera "motor med turbo" i mitt regbevis och 115 kw som uppgiven effekt.

De ville INTE provköra den. :D

Om du inte platsar i SB (jag vet inte de exakta reglerna) kan du alltid köra i Pro Street Bike så länge din turbohoj är 1500 mm eller kortare - annars lär du köra i Super Pro Street Bike. Chans att vinna har du trots allt - se till att ha prylarna i ordning så kan du hoppas på att nån glömmer slå på soppakran, kör sönder, får motorstopp, bränner kopplingen eller nåt annat strular vid elimineringarna. Först i mål vinner - även om det tar 15 sekunder.
även om man inte vinner kan det ju va kul att få tid på sig själv och hojen...
 
J.J skrev:
Kom du med din "felreggade" 750 T, jag är övertygad om att de som körde 2004 med sina turbocyklar i SB inte var reggade med turbon på. Det handlar nog lite mer om sunt förnuft.
låter bra!
 
andersson turbo skrev:
För att återknyta till den stans snabbaste turboklassen som kördes på bikweekend vid ETT tillfälle varför inte försöka få fart på den
Jag pratade igenom detta med herr Tullinge igår och han är öppen för precis vad som helst.

2 grejer dock.

1) Det måste finnas en rimlig chans att få ihop en 8-stege på regelbunden basis.
2) Gärna en ny klass men det kan inte bli tal om en till klass.

Så finns det ett intresse för att byta ut SB med index 10.10 mot något mer fritt för gatåkare så är det bara att slå era kloka huvuden ihop och komma med förslag.

MVH
PiPPi
http://HarleyDrags.com
 
SDC skrev:
8-stege på regelbunden basis.

Just regelbundenheten kommer att vara problemet. SPSB, PSB och SB som det är nu kommer trots allt att vara den bästa kompromissen. Vill man prova på att köra sin trimmade gathoj och få en tid hakar man ju iaf på SPSB eller PSB. Reglerna i SB borde dock tillåta överladdning (även i de skrivna reglerna). 10.10 är ivfsh indexet som ska hållas.

Bike Weekend däremot har ju däremot ett guldläge att samla landets överladdade gathojar på. Jag har skickat en fråga till Yvonne.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top