Få en kolv i bröstet - AJ (filmclip)

Nu blir det en diskussion igen huruvida handen föll av eller inte.

Nu blir det en diskussion igen huruvida handen föll av eller inte.

Jag tror det var hans suspensoar som var insmörjd med för mycket syntetiskt valfett som flög iväg när han utlöste brandsläckaren i K&N-filtret.

kanske är helt å cyklar men va de inte han som hade 120hk nos som han tryckte då det hände

Alldeles oavsett om det bara var handsken som for av eller inte så gör det nog ganska ont om man får en sån smäll på handen så att en handske flyger av, i synnerhet när man håller i ett styre... :rolleyes:

Handske hit eller dit. Nånting träffar honom i bröstet och det ser ut att kännas.

don_tomazo skrev:
Handske hit eller dit. Nånting träffar honom i bröstet och det ser ut att kännas.

Det är som sagt handen han drar åt sig. Hela detta fenomen är ju utrett tidigare som jag skrev först. Luftburken exploderade. Leta reda på den förra tråden annars. Där finns allt du behöver veta om du nu vill veta något.

Verkar farligt och åka twin.... :rolleyes:

Hmmm ja så kan de gå när man inte skruvar fast cylinderhuvudet i Mc motorn
utan i stället envisas med att skruva dom i cylindern som på en gammal sachs moppe

Genomgående pinnskruvar som på en modern Mc motor har ju den fördelen att när gängan släpper i blocket så lastas trycket av och toppen vill inte vidare ut i omloppsbana runt jorden

Hmm va ja elak nu :va
Nåja jag får nog tillbaka hehe :D

Kolv i bröstet?

Att toppen lossar och hoppar upp en bit.
Kompresser delar som skjuts loss, OK.
Vevstaksändar som tittar ut ur blocket.

Men jag skulle vilja se, på riktigt, hur en kolv kan lämna motorn......
:yoparty :yoparty :yoparty

Låter lite som högstadiekillar som skryter om värsta historien.

andersson turbo skrev:
Hmmm ja så kan de gå när man inte skruvar fast cylinderhuvudet i Mc motorn
utan i stället envisas med att skruva dom i cylindern som på en gammal sachs moppe

Genomgående pinnskruvar som på en modern Mc motor har ju den fördelen att när gängan släpper i blocket så lastas trycket av och toppen vill inte vidare ut i omloppsbana runt jorden

Hmm va ja elak nu :va
Nåja jag får nog tillbaka hehe :D

Det jag fick lära mig som liten var att spänningen från pinnskruvarna ger en ojämn belastning på cylindern som då deformeras. Cylinder i block, topp i cylinder -konfigurationen gör att cylindern har all chans att hålla sig cylindrisk.

IRL delar jag dock din åsikt då jag efter lite övertrimmning av min gamla SR 500 (stånka) bröt flera cylindrar. En gång flera mil hemifrån. Ganska spännande att se cyllen hoppa upp och ned mot motorblocket.

pilsner

Grrrooov skrev:
Det är som sagt handen han drar åt sig. Hela detta fenomen är ju utrett tidigare som jag skrev först. Luftburken exploderade. Leta reda på den förra tråden annars. Där finns allt du behöver veta om du nu vill veta något.

Vill inte veta något. Varför tror du det? Ville ju med mitt uttalade bara sätta punkt eftersom det kändes som om det kvittade vad det var som orsakade smärtan på honom.

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu