Få bort sot?

Mod

obruT skrev:
2564416 Farenhait (som jag inte kunde stava när jag skev inlägget och inte nu heller)

förstår INTE hur ni kan våga använda Autosol i en motor!!!!!

kolla data blad:va
http://www.alerud.a.se/specifikationer/polish.pdf

Modet hos en riktig knutte är obegräsat..........

Dessutom så läser inte riktiga karlar varken IKEAs intruktioner eller det finstilta på en Autosolförpackning....:hihi :rofl :tungan

VRM Roffe skrev:
2564476 Modet hos en riktig knutte är obegräsat..........

Dessutom så läser inte riktiga karlar varken IKEAs intruktioner eller det finstilta på en Autosolförpackning....:hihi :rofl :tungan

ajdå där blev man avslöjad....:huvet

hur visst du att jag var en sån där som läser IKEAS instruktioner???

tycker ändå om bensin (som rengöringsmedel)((2-taktsolja åxå))

oFFkeFF skrev:
2563992 Brukar räcka med autosol, något man gladeligen kan använda varje gång man lyfter av topparna ;)

LYSSNA ALDRIG PÅ OfFkEfFfFfF =D

Skojja.. Autosol får väl bort det mesta. Men är det verkligen så bra för grejjerna? : /

obruT skrev:
2568735 http://www.alerud.a.se/specifikationer/polish.pdf

läs pungt 10 (skadligt mot packningar) ((stavningen av pungt är enl SH regler:D ))

ASSÅ!!!
Pungt 1/ Jag trodde vi hade klarat av det där med vad MÄN gör och inte gör........
Män läser INTE sånt där skit.........

Pungt 2/ Om du är osäker på vad du är så finns det en annan tråd på den här utmärkta forumplatsen som tar upp saker där det är osäkert om man är en Man eller inte..........

Pungt 3 / Som ALLA vet så är en tvåtaktare det renaste man kan komma när det gäller förbränning av allt skit som kan tänkas komma in i förbränningsrummet.
Det betyder att det inte blir några rester överhuvudtaget kvar efter en rekordelig klick av det saliggörande autåsåål som apliceras på toppen.

Pungt 4 / Skulle nu mot all förmodan det ske en giftig förbränning trotts mitt djupa deltagande och intygande, så infaller direkt Pungt 3 igen.!

Pungt!
Högste Ingengören på VRM
Och hör sen!

Om ni hade varit lite kemister på det här stället så hade ni skitit i pungt tio och kollat på innehållsförteckningen istället, anledningen till att de måste varna för packningar är att produkten inehåller petroleumprodukter vilka inte är bra i kombination med naturgummi. Dock är våra packningar inte gjorda av naturgummi och sen kommer ju inte autosolen i närheten av någon packningsyta.

Fast följande mening kan göra vem som helst tveksam:
Skyddshandskar (nitril eller PVA) vid risk för direktkontakt.

Personligen använder jaghandrengöring som innehåller plastkulor för lite slipverkan för att därefter skölja bort med vatten.

Last edited:
Chii skrev:
2569197 dremmeln då:confused: eller skadar man då

Tja, risk för bränn- och hudskador på händerna om du ska slipa bort smutsen :gnissla

Ska du få det runda (oftast) förbränningsrummet och även squishspalten att förbli runda får du rotera på förbränningsrummet väldigt snabbt, typ sätta upp det i svarv.
Sitter det i svarv behöver du ingen dremel, du kan öka varvtalet på svarven.

Hoppsan , gick nog lite snålt där ett tag :D

Pumpade troligtvis ut färskgas i pipan , small som fan gjorde det i allafall.
Tur att man inte spräckte pipan kändes det som.

Kolven började sjunka ihop mitt emot avgasporten också.

Bifogat

• DSCN2752 (Large).JPG
    DSCN2752 (Large).JPG
    86.8 KB · Visningar: 68
*/ ?>
Back