Få bort lukten

Olle_TZR

Mumma
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
NV 128cc -1950
Nån som ha en bra metod att ta bort lukten ur mina MC hanskar... dom är i vaderat skin... eller vad man kallar det... aja men går det att tvätta skinhanskar i tvättmarskinen?

Ska man inte lägga saker som luktar illa i kylen? Då dör väl allt som luktar illa eller nått. En kompis sa att jag skulle göra så med mina skor iallafall. :/

The Doctor skrev:
Ska man inte lägga saker som luktar illa i kylen? Då dör väl allt som luktar illa eller nått. En kompis sa att jag skulle göra så med mina skor iallafall. :/

Okey! låter som en idé som är värd att testa.... jag gör så över natten... :tummenupp

Tar inte skinnet skada av det då?
Annars kan du väl lämna in det till en skinn-affär som förmodligen kan tvätta det åt dig.
Eller så vänder du dom utochin sprayar på Laforce hjälmrengöring och gnuggar och står i.
Då lär dom knappast lukta.. Då doftar dom:)

Lägg dom i en plastpåse i frysen under natten som The Doctor så,
så skall du se att det blir bra för ett tag i varje fall.
.............Smell you later,alligator..............

:zpy :zpy :zpy

Ryktet säger att man ska stopp saker i frysen för att frysa ihjäl bakterierna som skapar lukten.

Tycker dock detta funkar med högst random resultat. Har funkat på några skor men inte på andra osv.

Som nån skrek, in i plastpåse och in i frysen, kanske funkar. Om de får bli varma i lugn och ro ska väl inte skinnet ta skada?

Äh, ingrott svettiga lädergrejer luktar som de luktar... läderolja kan kanske hjälpa. Eller spraya på lite silikonspray vet ja så får du en ljuvlig doft :). Luktar nästan lika gott som 5-56.

Tvättade mina i handfatet med tvål och vatten. Lät dom torka över natten och smörjde in dom med fett. Funka fin fint för mig men vet inte hur mycket dina luktar/stinker.

Tack för alla bra tipps! :bow Dom luktar inte så mycket.. bara om man haft dom på sig ett tag och börga svettas... då luktar det illa.. blev efter jag körde till umeå över en hälj och det regna så dom blev blöta och de var dom ett par dagar...

Jag skriver imorrn om dom luktar bättre!! :tummenupp

Olle_TZR skrev:
Tack för alla bra tipps! :bow Dom luktar inte så mycket.. bara om man haft dom på sig ett tag och börga svettas... då luktar det illa.. blev efter jag körde till umeå över en hälj och det regna så dom blev blöta och de var dom ett par dagar...

Jag skriver imorrn om dom luktar bättre!! :tummenupp
Fan du är så känslig :lol

Nä, men ärligt talat. Valfett kanske inte vore så dum idé :D

Nu när Sveriges politiker enligt egen utsaga "råkat rösta fel" vid valfångstkommissionens möte och därmed gjort det möjligt Island att börja jaga igen, så är det klart vi måste ta vårt ansvar och hjälpa till med att ta till vara på allt späck...

Tvättade mina i handfatet med tvål och vatten. Lät dom torka över natten och smörjde in dom med fett. Funka fin fint för mig men vet inte hur mycket dina luktar/stinker.

Pratar vi fortfarande om handskar :confused: :D

The Doctor skrev:

Jag har testat med handskarna, men det hjälpte inte. Fast det kanske är mina handskar som luktar FÖR mycket?? :skrämd

Chronic skrev:

Pratar vi fortfarande om handskar :confused: :D

Ööh....... ja?

(fattar ironin)

Vi tar det en gång till.

Nedfrysning (vanlig kyl) dödar inte så värst många bakterier, dessutom så tar det inte bort all mojjig svett och smuts som är själva roten till det onda. Frysning kan i bästa fall döda av vissa individer och lägga resten i vilostadium. De vaknar sedan upp när värmen kommer åter och vips har du köldresistenta bakterier som käkar svett och fiser "ond lukt".
Nä, ta och tvätta med mild tvållösning i ljummet vatten. Låt sedan handskarna ligga och torka i rumstemperatur. Ge dem sedan rejält med valfett.
Som nya :crash

gladh

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back