Få bort larmknapp från handskar

• Thread starter Thread starter ft
  • Start date Start date

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Nej, jag har inte snattat. Däremot köpte jag ett par crosshandskar på en MC-affär som inte behöver nämnas närmare (men den ligger i Kungens Kurva). De hjälpte mig vänligt med att packa ner handskarna i en kasse, dock fortfarande stadigt hopsatta med larmknappen.

Hur fan får jag nu bort skiten utan att åka tillbaka till Sthlm alternativt tigga i andra affärer med liknande system?

Det är varianten med en rund plastbricka med en lätt räfflad kon på ena sidan och en liten metall-"nit" på andra sidan. En magnet är det som skall göra det, men vilken sorts magnet och hur?

Tur jag inte skall använda dem nu i veckan... men sedan är jag borta en vecka, sliter hund i en vecka och sedan skall jag förmodligen använda dem. :huvet

ft skrev:
Nej, jag har inte snattat. Däremot köpte jag ett par crosshandskar på en MC-affär som inte behöver nämnas närmare (men den ligger i Kungens Kurva). De hjälpte mig vänligt med att packa ner handskarna i en kasse, dock fortfarande stadigt hopsatta med larmknappen.

Hur fan får jag nu bort skiten utan att åka tillbaka till Sthlm alternativt tigga i andra affärer med liknande system?

Det är varianten med en rund plastbricka med en lätt räfflad kon på ena sidan och en liten metall-"nit" på andra sidan. En magnet är det som skall göra det, men vilken sorts magnet och hur?

Tur jag inte skall använda dem nu i veckan... men sedan är jag borta en vecka, sliter hund i en vecka och sedan skall jag förmodligen använda dem. :huvet

Våld? :rolleyes:

borde väl gå att slipa ner niten tror jag, jag är inte säker, men det borde gå

Det är lika bra att du går in i en affär. Ta med kvittot bara så de inte misstror dig. Annars kan du ju skicka tebax dem till affären så får de stå för frakten o skicka nya handskar!

Haha jag fattar vad du menar MCB men jag säger så här: har för mig att du är av invandrarbakgrund sen en tidigare diskution.

Men det är ju sant. Alla invandrare är kriminella!

Se på mig. Jag var invandrare fram till för ett par år sedan. Och jag håller på och försöker ta reda på hur man eliminerar stöldskydd!

Q.E.D. :tummenupp

Men en stark magnet borde du få isär handskarna.

Annars får du väl använda handskarna som bojjor ist!

Peaceinn skrev:
Passa dej Gabor snart är Markus på dej för jag antar att du är av invandrarbakgrund.

Jo napot kivanok, pontoscan udj van.... :tummenupp

Markus är så välkommen att diskutera vad som helst, när som helst, VAR SOM HELST.... :yoparty

McB skrev:
Med de åsikterna? Det vore minst sagt ironiskt. :rofl

Hogy van ?? Miert nem tanolt masik nyelvet ?? :lol ... :cdevil

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...