Få bort klisterlapp

Mack777

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2007
Hoj
R1 -07
Finns det någon här som vet nåt effektivt, smart och enkelt sätt att få bort klisterlappen som sitter som berget på min nya R1:as tank (den som talar om att man ska läsa instruktionsboken och vad man ska hälla i tanken...) :confused:

Pilla med naglarn funkar ju inte så bra..................... :huvet

Värm försiktigt med en hårfön så släpper den i ett enda stycke! Trust me, jag har gjort det några gånger på just Yamaha R.

Gjorde precis detsamma idag med min yamaha thunderace.
Satt som berget och ja pilla med naglarna, sen kom recondkillen förbi och skrattade åt mig.
Så hämtade han värmepistolen och nått bra klisterlösande medel och vips så fanns det inte ett spår av nån klisterlapp. :tummenupp

Jag tog bort nåt klistermärke från min hoj med hjälp av bromsolja och hushållspapper. Bromsolja löser upp det mesta. :)

Många kockar och det där och jag bidrar med mitt strå till stacken...

Kemiskt ren bensin brukar fungera rätt bra till att ta bort tejp och liknande med. Hur snäll den är mot lacken vet jag dock inte, men eftersom man ibland spiller lite vanlig bensin utan att allt flagnar av borde det gå bra.

Konsentrerad spolarvätska är överlägset att ta bort klisterrester med, det är alkohol och det fräter inte på lack, jag har plockat alla dekaler på min nya hoj och det var en barnlek att få bort klistret.
Förslaget om bromsolja verkar ju rena sabotaget, glöm det!

Många kockar och det där och jag bidrar med mitt strå till stacken...

Kemiskt ren bensin brukar fungera rätt bra till att ta bort tejp och liknande med. Hur snäll den är mot lacken vet jag dock inte, men eftersom man ibland spiller lite vanlig bensin utan att allt flagnar av borde det gå bra.

slår oxå ett slag för bensin funkar kanonbra

en (hockeypuck) som man sätter på borrmaskinen . e bra till dekaler och limm lite rubbing o vax så blir det grymmt bra efter
tror det finns på biltema uch sa jag det själv ?!
eftersom jag e i verktygsbranchen så e det satord men kankse ert gusa ställe :arsele

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti