Få bort kilstret efter dekaler.

Triggerhappy skrev:
Antar att du alltså inte har testat med Tändvätska .......än !
Är det "normalt" klistermärks klister så......bla bla den där djefla Trigger tjatar som pfa an!

Nej, jag har inte provat klistermärks. Ska åka å köpa det imorn.

toluen, benco 85 eller nåen förtunning... se upp bara så du inte pajjar lacken. men e det 2 kompnents så skall det inte vara någon fara

Det kanske har suttit några år... jag brukar ju pula med nyare grejjer.. :(

senast tog jag bort klister från varningsdekaler med 5-56, jättesnällt och jätteeffektivt!

//jaG

Aee skrev:
Du ljuger!!
det funkar inte alls nå bra :fatta!
klistret e som silikon, det går bort med t-röd. men det tar typ 15min för att få bort en kvadratcentimeter. :brinnerup

5-56 funkar kanon!!

spraya rikligt på stället du ska få rent, ta sen en torr trasa o gnugga bort, vänd trasan ofta!!

Du kan även pröva med vax/polish!

Funkar på lite elakare fläckar!!!!

Aee skrev:
Hej!
Någon som har någon ide hur jag ska kunna få bort klistrer efektift när jag nu har tagit bort alla dekaler?
Jag har försökt med t-röd och lacknafta.
Någora anndra försklag?

Jag använder 3M 08984 Limborttagare.
Svindyrt och bra.
Man får vad man betalar för.
Skadar inte lacken och gör vad det står på burken, löser upp lim.
Suveränt.

MVH Lars.

Label off

Det finns en produkt som heter "Label Off" som är avsedd just för att avlägsna klisterrester efter dekaler med god vidhäftning. Det är suveränt bra, vet inte vilka som tillverkar den men kan kolla.

Vet inte vad det är för plast i dina kåpor, är det pc eller pc/abs så ska du nog inte använda t-doja i alla fall.
Vissa plastkvaliteer kan bli spröda av det.

Aee skrev:
Hej!
Någon som har någon ide hur jag ska kunna få bort klistrer efektift när jag nu har tagit bort alla dekaler?
Jag har försökt med t-röd och lacknafta.
Någora anndra försklag?

Nu ska du få höra!

Har hört av en kompis, alltså ej testat själv. men han har, av en fönsterputsare som ofta tar bort stora dekaler från fönster hört att coca cola funkar direkt! Slå mig nu inte om det ej funkar, bara hört det som sagt. Låter långsökt men kan ju vara en bra, billig idé att prova =)

OM du testar får du gärna berätta om det fungerar, har själv känt skeptis till det hela, men som sagt, funkar det är det ju super. Och OM det funkar kanske vi ska fundera på vad det är vi dricker för ngt?!?!?! :hihi

p.s inget skämt, även om det låter så d.s

Ett gammalt knep är att stryka på lite vanlig matolja. Låt verka ½timme, sen ere bara att torka av det. Har alltid funkat för mig =)

Lånar tråden.

Ett tips för att få bort "varningsetiketterna". Använd matolja. Dränk in ett papper o lägg över i ett dygn. Sedan är det bara att försiktigt pilla bort. :tummenupp :4skrika sitter oftast som "berget" därav att det får ligga på så pass länge.

Edit... :huvet läste inte inlägget före.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back