Få bort fukt?

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Har hojen står i kallgarage där endast hönsnät skiljer dom ca 20 garagen åt. När det e ca 1-10 + så e det jäkligt fuktigt i garaget.
Nu står hojen under ett kapell som når ner till halva däcken med 2 st torrbollar under så känns som man avfuktar hela garaget typ. Funderar på å skaffa ett större kapell som når ner till marken å sen under med ett gäng torrbollar för att få hojen att slippa så mycket fukt som möjligt. Nån som har en bättre ide?

Last edited:
Finns ju sånadäringa "helgaragekuvöser" till hojar för nån tusing. Då är det tätt och torrisarna gör nån nytta.

Jag tror att den bästa idén är att släppa det. Den står ju inomhus, och inte i en hönslada, så den mår säkert kanon. Torrbollarna gör garanterat ingenting på marken under ett kapell. Inget, men tron är stark:)

Jag tror att den bästa idén är att släppa det. Den står ju inomhus, och inte i en hönslada, så den mår säkert kanon. Torrbollarna gör garanterat ingenting på marken under ett kapell. Inget, men tron är stark:)

Har tänkt till lite där å har placerat dom på däcken så dom kommer upp lite inne i kapellet :tummenupp

Bort med kapellet :tummenupp står hojen i ett vädertätt utrymme så finns det ingen anledning att ha kapell på hojen mer än för att hålla borta dammet isåfall.
Skall du avfukta måste du tyvärr göra det i hela utrymmet eftersom det är i princip omöjligt att avfukta lokalt då olika fukthalter i ett rum strävar efer att utjämna sig mot varandra.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage