Få bort framhjulet på en Kawwa 600

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
det gäller min fars custom...hua! Men är trots allt en pigg radfyra på 61 hk, zl 600 Eliminator en powercrusier! SKulle till och plocka bort framhjulet men såg att det sitter med stor insexhistoria, ca 20 mm, är detta vanligt?? Specialverktyg el finns det som tillbehör, någon som vet :va, Är det lika på sporthojs kawwor :confused:

sporTlovEr skrev:
det gäller min fars custom...hua! Men är trots allt en pigg radfyra på 61 hk, zl 600 Eliminator en powercrusier! SKulle till och plocka bort framhjulet men såg att det sitter med stor insexhistoria, ca 20 mm, är detta vanligt?? Specialverktyg el finns det som tillbehör, någon som vet :va, Är det lika på sporthojs kawwor :confused:

Finns på en del sporthojar också. Ett litet knep: Gör en provisorisk jätte-insexnyckel av en skruv och två muttrar. Fixa en skruv med sexkantskalle som passar i hålet på axeln, ta sedan två muttrar och sätt på skruven. Lås dem mot varandra eller mot skruvskallen men se till att du kan greppa med ett verktyg, tex en fast nyckel. Klart!

eller så åker du till sjögrens och köper en insektsnyckel !

köpte en i storlek 19 till r1an! tror den kostade 90+moms
provade "mutter + bulttricket" först men det blir bättre och lättare med en ordentlig insektsnyckel om det sitter hårt vilket mitt gjorde och så är det lättare att dra åt lagom när man är klar.

finns även till hylsnycklar men den billigaste jag hitta kosta 250 och hade leverenstid.

Det finns flera liknande trådar här på Sporthoj. Originalverktygssatsen innehåller en hylsnyckel som även fungerar som insexnyckel.

Kolla i orginal verkygssattsen.
Till min ZZR följde det med i den.

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN