Få bort felkod?

Gick med
20 Apr 2007
Hoj
YZF750r streetfighter, zx6r -01 Såld
Har en felkod på min varvräknare, 7000rpm - aktuellt varv - 0rpm

Tror att det är exup systemet på min hoj, men min fråga är igentligen om felkoden försvinner automatiskt när felet är åtgärdat eller den måste "nollställas" på något sätt?

Jopp, det ska återställa sej själv, den indikerar bara på rådande fel.
Sen varvtalet, på första R1an är 7000rpm=EXUPfel, vet dock inte vad det är på din hoj. funkar EXUPen då, alltså, ser du att spjället rör sej?

På R1 98 - 99 kan man starta hojen, stänga av och slå på tändningen igen så ska spjället gå till hemmaläge.

det rör sig när man gasar, så det borde inte vara fel på det, finns det ngn här som har en felkods lista till yzf 750? har verkstads handboken men hittar inte det där

Ja det låter ju skumt, har du bytt några delar eller åtgärdat något sen larmet dök upp?

Har tyvärr inga uppgifter på din hoj, men det har säkert någon annan :tummenupp

det satt bara en cyckeldator på hojen när jag köpte den, sen köpte jag en orginal mätare på skroten och såg då felkoden, mätaren är till en 93 och min e en 95 så jag vet inte om det har med saken att göra.

Okej, njae, felkoderna tror jag inte genereras i instrumenteringen utan i tändstyrboxen så det borde inte spela någon roll vilken årsmodell instrumentet har.

Men lite basic: Servomotorn till EXUP består ju av en motor (två kablar) och en potensiometer (två eller tre kablar).
Skulle någon av de ha avbrott så skulle exupen inte fungera alls, vad som iofs kan hända är att EXUP inte förmår gå fulla slag pga att den kärvar eller eller är väldigt feljusterad.

Tyvärr kan jag inte hjälpa dej så mycket mer då jag inte vet så mycket om eller har något underlag på din hojmodell, hoppas det löser sej :tummenupp

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard