Få bort färg på grenrör?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Hej, har en hoj med svartkromade grenrör som original, det verkar penslat över med någon färg eller coating någon gång i historien, lyckades gnugga bort en del med roterande trissa och Autosol. Under är det perfekt blank och skitsnyggt svartkrom.

Skulle behöva bra tips på hur jag ska avlägsna färgen utan att fucka upp den fina ytan under.

Man ser penselstreck, det är ganska tjockt, svart och lossnar utan att lämna rester, men det sitter berget!

Kan det vara någon slags värmecoating som används på bilgrenrör? Som en äldre variant av avgasväv?

Ska skramla fram en bra bild..

Tips mottages!!

Jo det verkar börja fräta runt tanklocket på 30+ gamla hojar, men jag vill inte vänta:)

Jag har spillt bensin på både hammarlack, spraylack och plastidip, det löses upp direkt.
Dessutom har jag använt bensin för att ta bort färg från "permanent marker" penna på lack, drygt ett år efter att den hamnat där. Så doppa en trasa i lite bensin o gnugga så skulle jag säga att chansen är ganska stor att det lossnar.

vet inte hur det blir med färg men när min käre fader lyckats bränna fast en plastpåse på avgasröret körde jag med ugnsrengöring.
La på ett tjockt lager och täckte med alufolie och lät stå så ett par timmar, sen var det bara torka av det.
Annars är väl thinner eller färgstripper att fundera på?

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra