Få bort det hala på nya däck?

Hoztic skrev:
Håller med till fullo! Höll på och kladdade med epoxy för en massa år sen, och tänkte att det kan ju inte va så farligt... :kocko Fick svettningar, yrsel och blev allmänt underlig. Sen petar jag inte på epoxy utan handskar och mask!

Rödsprit mm tvättar ju bort alla former av fetter som skyddar huden/kroppen, och utan dom sörplar huden i sig allt möjligt onyttigt! :huvet

Samma här!! Byggde vindsurfingbrädor förr i tiden. Då stod man där glad i hågen i garaget och laminerade med epoxy för glatta livet. Nu kan jag inte ens komma i närheten av ohärdad epoxy. Får utslag i ansiktet direkt. Jävligt läskigt men kroppen blir mättad av skiten och sedan är det kört.

JB

tobbeviking skrev:
Framförallt är det jävligt elakt mot kroppen!
Tänk på det när ni pillar med rödsprit, nafta, bensin och andra kemikalier.
Jag har förstört mina händer pga flitigt tvättande av diverse motordelar och annat under cross och moppetiden.

Bra inlägg Tobbe!
Var rädd om era händer, de ska hålla många år!

/fredde

p.s Med nya ostar brukar jag köra som i regn, lite fegare än vanligt. Öka nerläggningen lite lite lite mer och okulärbesiktiga (titta) på däcket hur det ser ut.

Jobbigt med allt strul, men jag kan nästan lova att det inte är felmärkt vad kablarna klarar.
Dina kablar är dimensionerade för 120A ett kort ögonblick, lite nötande på startmotorn och du kan med lätthet värma ett par 35kvadrats startkablar.
Kolla upp batteriet bara så att du inte kör omkring med ett batteri som det är kortis i, då kan du bränna främst laddregulatorn, men vill det sig riktigt illa blir det omlindning av generatorn med. :gnissla
//Tobbe

tobbeviking skrev:
Jobbigt med allt strul, men jag kan nästan lova att det inte är felmärkt vad kablarna klarar.
Dina kablar är dimensionerade för 120A ett kort ögonblick, lite nötande på startmotorn och du kan med lätthet värma ett par 35kvadrats startkablar.
Kolla upp batteriet bara så att du inte kör omkring med ett batteri som det är kortis i, då kan du bränna främst laddregulatorn, men vill det sig riktigt illa blir det omlindning av generatorn med. :gnissla
//Tobbe

Njao, fast kablarna är max 2 mm2, 3 m långa, det är på tok för klent för 120A, man har ju 25 mm2 till 70-80A slutsteg! Men visst, kortkorta strömspikar klarar dom kanske, men jag klassar det som skräp och skriver upp det på klantkontot... :huvet
Batteriet är helt, men gammalt och trött bara, det är orginalbatteriet, dvs från -99, blir nog ett nytt efter nästa löning! :)

Hoztic skrev:
Njao, fast kablarna är max 2 mm2, 3 m långa, det är på tok för klent för 120A, man har ju 25 mm2 till 70-80A slutsteg! Men visst, kortkorta strömspikar klarar dom kanske, men jag klassar det som skräp och skriver upp det på klantkontot... :huvet
Batteriet är helt, men gammalt och trött bara, det är orginalbatteriet, dvs från -99, blir nog ett nytt efter nästa löning! :)
WTF!! 2mm2 :rofl :rofl
Det är ju inte startkabel du köpt det är ju tvättlina :brinnerup
:D :D
//Tobbe

Hoztic skrev:
Jag sa ju att det var skräp! :7peta Jag var helt enkelt godtrogen och trodde på texten på paketet... :huvet Nåja, learning by doing... :D
Hehe vi har nog alla blivit "lurade" på det viset ngn gång.
Blev bara så full i skratt när jag läste 2mm2 :D
//Tobbe

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back