Få bättre ljud

Tycker du att den är för stor:rolleyes: kapa:rolleyes:

Min var lång och smal, nu kort och tjock. Precis som käringa gillart:rolleyes:


Hade ja köpt nått naket (ducce) hade ja fått leta ny käring. ;)
 
Nu har du fel Solid!!
Ibland på somrarna förståru så hör jag vrålvassa radfyror ladda fullt över älvsborgsbron med ett otroligt mastigt dånande råmande läte, och det är sjukt mustigt såväl som potenshöjande.
Och då gillar jag inte ens radfyror!

Det tror jag när jag hör det själv.

Näe, twin skareva, eller stånka.
 
Hur förändrades ljudet av kapningen?

Tjaa, jag fick höra att den lät gött innan. Kortade 155mm, kanske 3/7 av dämparen, den låter mer! Men jag tycker att den låter mer brutalt/race-brutalt! Lite som en V8 och en race preppad V8.. Jag är nöjd!
 
mm, solid du har fel, radfyra kan låta mustigt å sen skrämma livet ur allt å alla... spec när man sitter på å den börjar skrika precis när den börjar suga in ens huvud.

en tvinn låter bara töntingt på höga varv, e ju bara på lägre varvtalen samt när man släpper gasen som den låter gudomligt.

https://www.youtube.com/watch?v=dhhR0KpVZH0

Ja, twin låter jättemesigt och fattigt på höga varv. :död
 
Jag å polarn kapade våra coolfiber slipon, ungefär samma ljudnivå som innan på tomgång och låga varv, på högre varv låter dom högre än tidigare :)

Samma med min kortade honda original ljuddämpare, tyst som original på tomgång men på högvarv är den lite ljudligare än en okapad
 
Bättre ljud är bra, men om du vill ha det bästa ljudet OCH få en massa ligga, så finns det en enkel regel.

Skaffa en Ducati med Termignoni!

View attachment 418348

Känner på mig att jag kommer få ligga i år :tuttar
Tips: bli homo. Bara killar som går igång på porriga italienska avgassystem.
Brudar fattar inte varken vad dom ser eller hör, dom går på tramsiga grejer som 'utstrålning', 'självkänsla', 'wersta stajlen' och sånt.
Ledsen att göra dig besviken men du har en hojgayarsommar framför dig :D
Men sålänge hojen gör dig glad spelar ju inte annat så stor roll!
 
Tjaa, jag fick höra att den lät gött innan. Kortade 155mm, kanske 3/7 av dämparen, den låter mer! Men jag tycker att den låter mer brutalt/race-brutalt! Lite som en V8 och en race preppad V8.. Jag är nöjd!

Shysst! Är mest det jag är ute efter med, i nuläget hör jag inte motorn i farter över 140 typ - TRÅKIGT! Frågan är bara hur det kommer gå med bankörningar med max 95db ifall jag kapar..
 
Shysst! Är mest det jag är ute efter med, i nuläget hör jag inte motorn i farter över 140 typ - TRÅKIGT! Frågan är bara hur det kommer gå med bankörningar med max 95db ifall jag kapar..

Min klarar inge bana nu, kanske med en massa tur går det med db-killern. Men man kan ju pröva? Din ljuddämpare är ju säkert betydligt större än min från början och kanske beroende på stoppningensskick låte som min innan kapning. Min hade inte rullar många mil inte kapning så den var riktigt fräsch!
 
https://www.youtube.com/watch?v=dhhR0KpVZH0

Ja, twin låter jättemesigt och fattigt på höga varv. :död

Du hör ju, den låter inte alls brutalt eller nått på höga varv. Låter helt enkelt som en tonåring som kommit in i målbrottet. Den låter mulligt å tungt på låga varv, å även när man släpper upp gasen å motorbromsen kommer in, men när man väl drar på å ligger på höga varv så får ljudet högtonart å låter för "busy" det känns som den jobbar översin förmåga då det saknas 2 cylindrar :P Nä, låga varv där låter de bra. Samma med min v4a, låter mäktigt på låga varv men sen över 10 då e det inte lika grymt längre.. meeeeh rad4a, yamma cpt, aprillians v4 eller en visslande 3a då jäklar :D
 
Last edited:
Lite off-topic nu kanske, men är det någon som kör med ett rör från Dan-Moto? Som fattig två-barns far så skiljer det ju en hel del i pris mellan Dan-Moto och Acrapovic rören och om det går att få lite roligare ljud än vad orginalsystemet presterar för en hygglig billig peng så låter det ju intressant. Om man sedan vinner någon hästkraft eller två så är ju det en trevlig bonus. :)
 
Lite off-topic nu kanske, men är det någon som kör med ett rör från Dan-Moto? Som fattig två-barns far så skiljer det ju en hel del i pris mellan Dan-Moto och Acrapovic rören och om det går att få lite roligare ljud än vad orginalsystemet presterar för en hygglig billig peng så låter det ju intressant. Om man sedan vinner någon hästkraft eller två så är ju det en trevlig bonus. :)

Bästa ljudet jag fått ur en radfyra var med nikko slipon, vilket jag inte tror var särskilt dyrt. Med db-killers lät den så där lagom så att grannarna i villakvarteret inte argt stirrade på mig. Utan db-killers var morrandet riktigt bitskt!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top