Fäste till komradio

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Hepp. Har blivit med interkom. Se bild.
Funderar bara på hur jag ska få fast den på styret så att jag slipper ha den i fickan. Någon som har några bra tips?

Bifogat

• ic-4088e_tn.jpg
    ic-4088e_tn.jpg
    7.6 KB · Visningar: 46
Jag försökte leta lite men hittade inget. Tycker det borde finnas nått fäste för mobiltelefon som passar MC/Cyckel, och då ska det ju inte vara så svårt att få på en liten radio istället.
Så tyvärr inget tips på produkt, men kanske vad du kan leta efter.

scud skrev:
2129830 Jag försökte leta lite men hittade inget. Tycker det borde finnas nått fäste för mobiltelefon som passar MC/Cyckel, och då ska det ju inte vara så svårt att få på en liten radio istället.
Så tyvärr inget tips på produkt, men kanske vad du kan leta efter.

Har googlat ihjäl mig, men inte hittat något. Funderar på att bocka till en plåt med tre "stödkanter" att dra fast på styrets fågelpinne. Sen fästa radion med nån sorts gummistropp på plåten. Problemet är bara att det tar tid. Har inte de rätta grejjerna hemma i lyan, så det hade varit najs om det fanns något färdigt.

Nånstans tror jag mig ha sett GPS-fäste till hoj, men de lär inte vara gratis, och de är nog dessutom gjorda för spec. modeller av gps, kanske måste modifiera mycket.

scud skrev:
2129844 Nånstans tror jag mig ha sett GPS-fäste till hoj, men de lär inte vara gratis, och de är nog dessutom gjorda för spec. modeller av gps, kanske måste modifiera mycket.

Visst. Touratech har en miljard olika GPS-färsten, men de kostar som sagt.
Funderar på att lösa det här så enkelt som möjligt. Måste dock ha möjlighet att lätt kunna ta av och sätta på radion. Det lutar åt gummistroppar och nån plåtbit.

Har du kollat på Clas Ohlson eller liknande om de inte har något "universal mobiltelefonfäste" som passar?

Esquire skrev:
2129884 Har du kollat på Clas Ohlson eller liknande om de inte har något "universal mobiltelefonfäste" som passar?

Hmmm. Det var ju en idé förståss.... Den här radion är ju iofs lite i tjockaste laget, men visst - bra idé! Clas Olsson ligger på vägen hem från jobbet!

Kan inte funka med en sån magnet som finns till mobiltelefonerna?Är ju stark magnet i den...bara att klistra dit...

Starstriker skrev:
2129887 Hmmm. Det var ju en idé förståss.... Den här radion är ju iofs lite i tjockaste laget, men visst - bra idé! Clas Olsson ligger på vägen hem från jobbet!
Kolla t.ex. deras artikelnummer 32-2644
Och sedan bygger du en fågelpinnehållare för den.

Men fasen vet om den klarar av att hålla radion på skumpiga vägar. :va

Kymi skrev:
2129893 Kan inte funka med en sån magnet som finns till mobiltelefonerna?Är ju stark magnet i den...bara att klistra dit...

Kanske skulle funkat. Men jag ska ut och köra där det är lite guppigt, så jag måste nog ha något mer rejält....

Esquire skrev:
2129902 Kolla t.ex. deras artikelnummer 32-2644
Och sedan bygger du en fågelpinnehållare för den.

Men fasen vet om den klarar av att hålla radion på skumpiga vägar. :va

Såg den där. Man kanske kan dra fast den med några buntband på nåt sätt....
Och sen ett gummiband rakt över radion, runt hållaren som "backup".

Starstriker skrev:
2129908Såg den där. Man kanske kan dra fast den med några buntband på nåt sätt....
Och sen ett gummiband rakt över radion, runt hållaren som "backup".
Japp, du kan ju alltid kolla och klämma lite på den och se hur den känns i verkligheten.

Jag tycker att det är bättre att stoppa radion i en ficka. Då slipper man sladden som ska hänga och slänga ivägen för allt.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back