Fästa skylt under tailen, hur?

des

Ny medlem
Gick med
17 May 2006
Ort
Skåne
Hoj
SXV 550
Hej och hå.

Ni som har fäst er regskylt (liten) under tailen, hur lågt in sätter ni den?
Verkar för mig helt ofattbart att någon överhuvettaget ens kan se något på 5 meters avstånd när jag provat lira fast den.

Hur fäster ni den? Skruv rakt igenom eller?
 
Last edited:
adamski skrev:
2170220 kolla in www.bikersneed.se dom har reg.skyltshållare, om du inte vill snickra ihop en egen.

Tack, men nej det är inte vad jag letar efter.
Jag har sett många som bara fäster skylten (ofta originalskylten) direkt utan någon hållare lite framför (ovanför) bakhjulet.
Det "funkar" kanske inte med miniskylt, syns kanske helt för dåligt då?
 
des skrev:
2171078 Tack, men nej det är inte vad jag letar efter.
Jag har sett många som bara fäster skylten (ofta originalskylten) direkt utan någon hållare lite framför (ovanför) bakhjulet.
Det "funkar" kanske inte med miniskylt, syns kanske helt för dåligt då?

På min gamla retta gjorde jag en metallplatta som jag "vek" på mitten, tänk dig formen på ett hustak typ.. två hål i ena för regplåten o två hål i den andra som fästes i innerskärmen. Skruvar rakt igenom enkelt. sen bara att vinkla/böja den så det blir bra.

Kan du inte göra en platta, bara skruva skylten rakt in i innerskärmen, muttrar på insidan, funkar det också.

Bifogar 2 sätt att montera, hoppas du fattar min fetinstruktion i paint.

Sen hoppas på att polisen inte tar dej allt för ofta.
 

Bifogat

  • regskylt.JPG
    regskylt.JPG
    16.2 KB · Visningar: 79
  • regskylt2.JPG
    regskylt2.JPG
    15.2 KB · Visningar: 72
Last edited:
Jag borrade i undertailen och satte två skruvar rakt igenom. Har dock ingen miniskylt.
 
Jag har dubbelhäfftande tejp på min mini.

Håller du godkänt avstånd till mig i trafiken så kan du läsa den :tummenupp
 
des skrev:
2169476 Hej och hå.

Ni som har fäst er regskylt (liten) under tailen, hur lågt in sätter ni den?
Verkar för mig helt ofattbart att någon överhuvettaget ens kan se något på 5 meters avstånd när jag provat lira fast den.

Hur fäster ni den? Skruv rakt igenom eller?

Köp en dekalskylt/självhäftande från:
http://www.dekaltrim.nu/
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top