Fästöglor på släpkärra

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Hej!
Någon här inne som har länk till några bra fästöglor som man kan sätta i golvet på en släpkärra.
Kommer lägga in ett nytt golv och önskar sätta öglor i golvet för att underlätta när man spänner fast bågarna.
Hittade denna på biltema dock är det skruven i kortaste laget... http://biltema.se/sv/Bat/Monteringsdetaljer/Beslag/Surrningsfaste-med-bult-25352/
Någon som har hittat andra som ni kan tipsa om?
//Marcus

Vill man ha ädlare metaller, RF, så går du in i båtaffären och hittar en uppsjö olika varianter. Men till överpriser som heter duga.

Såna använde jag i racebussen, funkar klockrent! :tummenupp

Dom som Enhjuling och TS länkar till skulle jag säga är alldeles för klena. Det blir ganska stora krafter när 170-200kg motorcykel skumpar omkring på ett släp eller i en racebuss. Dessutom drar ju bara spännbanden ganska hårt.

Ja jag våldförde mig på grevinnans hästsläp med att montera 6 sånna i hennes dyra nya golv:3freak

Huvva vad arg hon blev:död

Swedol

Swedol har hela rubbet surrningsfästen bultar mm.

Tackar för alla inlägg!
Stressigt få klart allt innan bansäsongen börjar :tuttar

Såna använde jag i racebussen, funkar klockrent! :tummenupp

Dom som Enhjuling och TS länkar till skulle jag säga är alldeles för klena. Det blir ganska stora krafter när 170-200kg motorcykel skumpar omkring på ett släp eller i en racebuss. Dessutom drar ju bara spännbanden ganska hårt.

Ja och VAR man monterar dom är ju viktigt också.

En 1500kg ögla i en 10mm plyfa mitt emellan ramverket gör ju ingen nytta:glömdet

Jag tycker det är bättre att sätta öglorna i släpets kanter med genomgående skruv och mutter.
Mina är någon billig skit typ de som sitter i tjurnäsor och har tjänstgjort för både dubbla crossar och gatcyklar.

Golvet ska vara slätt, helt plötsligt är det ett flyttsläp eller så ska du raka av skit med skyffel.

Mina är en vanlig galvad platta med fyra fästhål för m6 köpta hos den lokala järnhandlaren.

Last edited:

Jag har haft dessa på mitt släp i många år nu, fästa i ramverket på sidorna och de har inte gått sönder ännu men jag kanske har haft tur vad vet jag! allt från ungarnas crosshojar till att samtidigt transportera min bandit och grabbens XTX har det hållt för så här långt.
Ska erkänna att de ser lite klena ut men det funkar för mig.

500kg skall de hålla för. Så det är klart att om man har spännband som är starkare än så eller om fästpunkterna i MCn är starkare då är de för klena. Spänner man tex i styret så kan man ju fundera på hur starkt det är

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back