Färsking.

_johan

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
ducati 748
hej hej.
jag har lite funderingar om dehär med ban åkning, tycker de skulle vara väldigt kul att testa... nån som har nått bra förslag vart man ska vända sig?.

Last edited:
_johan skrev:
hej hej.
man kanske ska börja att presentera sig så.. :) , jag är i alla fall johan andersson i från östervåla kör gsxr600, jag har lite funderingar om dehär med ban åkning, tycker de skulle vara väldigt kul att testa... nån som har nått bra förslag vart man ska vända sig?. östervåla ligger ca. 5 mil norr om uppsala och så vitt jag vet så finns det inte så många allmänna banor eller banor överhuvutaget här omkring.. men men.. en lite längre resa är väl inga problem.. är väldigt tacksam för tips..
Du bor närmre än de flesta, prova att åka till Rörkens gocartbana. Inte lika snabb körning som en "riktig" bana, men ger garanterat nyttiga erfarenheter. Kolla I Uppsala tråden om Rörken körningar, eller kika på http://www.smc-uppsala.org
Annars finns det massor av kurser som annonseras här, bara att anmäla sig :tummenupp

Midlanda är väl inte så långt ifrån dig, bara typ tretti mil eller? Där finns en stugby i närheten så du behöver inte köra en fruktansvärt massa mil på samma dag.

tack för alla svar. jag kanske åker till rörken på måndag då. nån som ska dit?

_johan skrev:
tack för alla svar. jag kanske åker till rörken på måndag då. nån som ska dit?

Nu på måndag den 11e blir det inget pga asfalteringsarbeten. Däremot måndagen efter åker jag dit!

Som det står på förstasidan i länken från inlägg nr 2:

Viktigt meddelande angående Rörken:
.
Måndagen den 11 juli är Rörken
stängd på grund av asfalteringsarbete

Allsång på skansen eller :tungan

ahh jag såg de preciss efter. men då är den ju fin till veckan efter..eller blir banan hal då? man kan ju åka dit i alla fall.. de är ju inte så långt..

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti