Färs & Frosta skämtkort

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
-
Är det någon annan som har problem med Färs & Frosta (eller heter dom Swedbank nuförtiden) bankkort? Dom håller i ungefär ett år innan lamineringen börjar lossna, trots att det knappt används! Jag har ett gäng andra kort, som används betydligt oftare och är äldre, och dom ser nästan helt nya ut. Snart ska jag dra till banken och byta kort igen. Helt otroligt. Har bara behövt byta andra kort när dom har slutat gälla, men inte när det gäller Färs & Frosta.

:rolleyes:

Nu är det iofs det kort jag använder mest men de slits jävligt fort.

japp. mitt är så slitet att Forex klagade när jag skulle plocka ut danska stålar i fredags. Finns risk att bli anklagad för bedrägeriförsök tydligen när lammineringen är lös... :näsblod

Byter SEB kort 2ggr per år... Av samma anledning så det är nog samma leverantör som dragit ner på kvaliten aningens... Bäst var väl när jag tvungen att använda spetstång för att åt ut kortet ur bankomaten.. Samt lamineringen då eftersom alla uppgifter utom koden på baksidan står på den...

Mitt Maestro från Swedbank har tappat lamineringen där namnet sitter. Och det är ju inte prägtlat på de korten heller.

"Nej lilla kassörskan. Det här är absolut inte ett kort jag har snickrat ihop hemma i garaget med skimmade uppgifter." :gnissla

Swedbank kortet släpper i lamineringen groteskt snabbt. någon som vet om man kan "reklamera" kortet?

Beställde ett kort med bild på via internetbanken. Superkvalité jämfört med det gamla kortet som det bara var flisor kvar av. Tyckte att det var värt 50kr då och det har inte en skråma än (2 år drygt, används rätt flitigt).

Det där har jag inte märkt av alls faktiskt.

Jag har också ett kort från dom och det brukar jag få byta ut för att det blivit ogiltigt. Det är också det kort jag använder absolut mest då det är det jag har kopplat till lönekontot. Fast det kanske skiljer beroende på om man har VISA eller inte. Jag har VISA på mitt i vart fall. Det kan ju hända att dom får kortet någon annanstans ifrån om det är ett utan VISA eller om det är med MasterCard påkopplat.

Beställde ett kort med bild på via internetbanken. Superkvalité jämfört med det gamla kortet som det bara var flisor kvar av. Tyckte att det var värt 50kr då och det har inte en skråma än (2 år drygt, används rätt flitigt).

Samma här, mitt personliga kort med egen bild håller oförskämt bra medan mina två andra visakort är kassa efter drygt ett års användande.
Icakortet ska vi inte ens tala om, håller det en vecka får man vara nöjd.
Men det är ju bara hämta ut ett nytt, det ingår ju i årsavgiften.

Handelsbankens kort är inte ett dugg bättre. Jag tog en brytbladskniv och skar bort lamineringen där den släppt. Fungerade finfint.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti