Färsäkring?

Status
Ej öppen för fler svar.
Yippeekeyeee!!!!

Farsan ringde just på min hoj. Han fick 1000 :- billigare än mig.
Hojen är nu såld tilll farsan.
3900 hel/hel

Är inte det bra eller?
Varför ska inte jag kunna göra som majoriteten gör.
Jag ERKÄNNER. Sätter den på farsan. Jag SKENFÖRSÄKRAR.

Önskar seriösa mogna svar som tror på att jag ska göra ovanstående..............................

hehe... ringde ida... folksam... jag e 21.. kk i 4 år.. bor i utkant av E-tuna, garage o skinn o hel köret... Kollade upp YZF R1 -98 som ja ska inhandla efter muck

smidiga 130 000 !!!!!!!! hel/helår :skrämd
"brought to you by slumpvalsgen"

Det måste fan vara rekord?

Jag måste tyvärr erkänna det ni alla hatar... sorry.... Skenförsäkring it is...
även fast jag kanske inte borde köpa en R1 nu om ja inte har råd med försäkringen... så kommer ja göra d...

Ballen skrev:
Fattar inte hur vissa, typ Mustalainen, Felix, Rundningsmärke, Gixxer-Anders mfl :mad: kan tycka JAG är konstig som "lånar farmors hoj" när man läser andra inlägg där premier på 1.5ggr hojens värde kommit på tal ??? :skrämd

Det är nåt sjukt hos försäkringsbolagen... så är det bara :fakta

Ut och öva bakslang och stoppies istället för att gnälla...det är mkt roligare! :tummenupp

"Alla borde ha "en farmor"
Hur korkad är du på en skala? Du har inte en aning om hur försäkringar funkar men ger dej in i en debatt med hull och hår! Modigt! Idiotiskt, korkat, rubbat, vrickat men modigt!

:tummenupp :rolleyes:

Garpe skrev:
hehe... ringde ida... folksam... jag e 21.. kk i 4 år.. bor i utkant av E-tuna, garage o skinn o hel köret... Kollade upp YZF R1 -98 som ja ska inhandla efter muck

smidiga 130 000 !!!!!!!! hel/helår :skrämd
"brought to you by slumpvalsgen"

Det måste fan vara rekord?

Jag måste tyvärr erkänna det ni alla hatar... sorry.... Skenförsäkring it is...
även fast jag kanske inte borde köpa en R1 nu om ja inte har råd med försäkringen... så kommer ja göra d...

Annars kan du ju prova att ringa fler bolag, Folksam brukar inte vara billiga på hojförsäkringar. Hur fan kan du ge upp efter att ha ringt bara ett bolag? Eller är det så enkelt att du ringde ett som du vet är dyrt för att få en bra ursäkt att skenförsäkra? Nä ring lite fler bolag innan du bestämmer dig för att skenförsäkra.
Soapbox.gif

Davo skrev:
Annars kan du ju prova att ringa fler bolag, Folksam brukar inte vara billiga på hojförsäkringar. Hur fan kan du ge upp efter att ha ringt bara ett bolag? Eller är det så enkelt att du ringde ett som du vet är dyrt för att få en bra ursäkt att skenförsäkra? Nä ring lite fler bolag innan du bestämmer dig för att skenförsäkra.
Soapbox.gif

Jag har ringt så gott som alla... Visst låg inte alla på 130... men det var bara den roligaste premien ja hört...

ja kom väl ner i 40 kanske... frånser förnuft o gott tänkande... lyssnar till känslorna.. sorri...
ja fattar väl hur det funkar... men ja tänker inte bry mej.. reality

Garpe skrev:
Jag har ringt så gott som alla... Visst låg inte alla på 130... men det var bara den roligaste premien ja hört...

ja kom väl ner i 40 kanske... frånser förnuft o gott tänkande... lyssnar till känslorna.. sorri...

Ja jag kan ju inte hindra dig, allt jag kan göra är att hoppas att det bolag du väljer uppmärksammar att du skenförsäkrar och nekar dig ersättning vid en eventuell olycka.
Wont%20Share.gif

Garpe skrev:

Newsflash: Man MÅSTE inte ha helförsäkring...

Vad är det för fel på folk? Min yngre bror ville absolut ha en R1,
eftersom han inte hade råd med helförsäkring körde han med trafik.

/A

Rundningsmärke skrev:
Newsflash: Man MÅSTE inte ha helförsäkring...

Vad är det för fel på folk? Min yngre bror ville absolut ha en R1,
eftersom han inte hade råd med helförsäkring körde han med trafik.

/A

Nja... lär ju ta halv iaf så jag kan tjåla min egen hoj efter 4-5 års betald trafik o få tillbax stålarna dom snott från mig.

Garpe skrev:
Du jobbar på Folksam ser ja..... :p

Nej, det gör jag inte. Har ingen koppling alls till något försäkringsbolag, annat än som kund.
Det hela bottnar bara i att jag inte har lust att subventionera ditt åkande, liksom du antagligen inte har lust att subventionera någon annans.
När jag åkte hoj förra rundan (har haft ett längre uppehåll) så var det ovanligt med helförsäkring. Nu tror visst alla att man måste ha det.
Försäkringsbolagen tar inga överpriser för några försäkringar. Det är bara att titta, det finns en stor andel försäkringsbolag ute på marknaden. Om det fanns utrymme för att sänka premierna radikalt så skulle något bolag göra det, för att få över alla kunder till sig.
Sanningen är den att flera bolag inte vill försäkra de dyraste hojarna (dyra med avseende på skador), framförallt inte för unga förare, som de statistiskt vet råkar ut för de dyraste skadorna.

EDIT: självklart tar vissa bolag överpriser för försäkringarna, eftersom det är såpass stort spann på priserna. Men detta beror normalt inte på att de räknar fel, det beror bara på att de inte vill ha dig som kund. Vill du fortfarande teckna försäkringen enligt de villkoren så får du ju självklart det, men det gäller som sagt att ringa alla bolag och därefter nyttja den man tycker är mest prisvärd med avseende på villkor och självrisker.

Last edited:
Tom skrev:
Nej, det gör jag inte. Har ingen koppling alls till något försäkringsbolag, annat än som kund.
Det hela bottnar bara i att jag inte har lust att subventionera ditt åkande, liksom du antagligen inte har lust att subventionera någon annans.
När jag åkte hoj förra rundan (har haft ett längre uppehåll) så var det ovanligt med helförsäkring. Nu tror visst alla att man måste ha det.
Försäkringsbolagen tar inga överpriser för några försäkringar. Det är bara att titta, det finns en stor andel försäkringsbolag ute på marknaden. Om det fanns utrymme för att sänka premierna radikalt så skulle något bolag göra det, för att få över alla kunder till sig.
Sanningen är den att flera bolag inte vill försäkra de dyraste hojarna (dyra med avseende på skador), framförallt inte för unga förare, som de statistiskt vet råkar ut för de dyraste skadorna.

Grejen är... attt om jag bara kör trafik... hanmnar ja endå på cirkus 20 lök.... Det tänker inte ja betala för att framföra mitt fordon på allmänn väg.

EDIT:
Tom skrev:
inte för unga förare, som de statistiskt vet råkar ut för de dyraste skadorna.
Tyckte ja såg i nån tidning (bike?) att statistiken ligger runt 31 år?

Last edited:
Garpe skrev:
Grejen är... attt om jag bara kör trafik... hanmnar ja endå på cirkus 20 lök.... Det tänker inte ja betala för att framföra mitt fordon på allmänn väg.

Det är ju ditt val förvisso. Om försäkringsbolaget kollar upp det hela vid eventuell olycka så riskerar du att bli utan ersättning.
Det vore väl inte heller bra ?

Jag håller med om att en premie på 20 papp inte är speciellt rolig att betala. Men om alla försäkrade rätt så skulle premien med stor sannolikhet vara lägre, även för dig.
Som det är nu så blir det ju knappast bättre, bara sämre.

EDIT: Tyckte ja såg i nån tidning (bike?) att statistiken ligger runt 31 år?

Tur att man snart fyller 33 då, då kan jag vara lugn :)

Tom skrev:
Det är ju ditt val förvisso. Om försäkringsbolaget kollar upp det hela vid eventuell olycka så riskerar du att bli utan ersättning.
Jag skulle tycka att det var ganska bra... :rolleyes:

/A

Tom skrev:

risken ja e villig o ta
Vi säger att jag blir utan... då kan ja ta dom 30 000 papp ja skulle använt på försäkring o repa hojjen för?? o nästa säsong köra egen försäkring

Men iaf så blir försäkringen inte så mycket billigare än vad endel andra ja sett har här på sport hoj. På farsan min blir det runt 9 papp...

Endel betalar ju säkert mer... men... jag tänker itne betala för andra... ego... ja..

Last edited:
Rundningsmärke skrev:
Snillen spekulerar...Det är alltså ok att andra betalar för dig?

/A

Vad betalar dom för mej???? Krockar ja?? neee....

om dom "väljer" att betala för snillen som kör ketchuphojjarna in i svindyra merschor kan iten ja råför.. deras val

Garpe skrev:
EDIT: Tyckte ja såg i nån tidning (bike?) att statistiken ligger runt 31 år?
Medelåldern för MC-förare är betydligt högre än 31, alltså innebär en medelålder på 31 för skador att det är just de yngre som krockar och på så sätt drar ner medelåldern.

Köp gärna en R1 och skenförsäkra, men lova att köra utan ryggskydd och med en gammal plastkruka så att gamle Darwin kan få sin tes bevisad.

Som det ser ut nu så kommer det dröja länge tills jag har råd att helförsäkra en klass 7-hoj, trots att jag snart är 30 och tjänar bra, detta till stor del tack vare lägre stående organdonatorer som skenförsäkrar och pangar hojar till höger och vänster. :mad:

Garpe skrev:
Vad betalar dom för mej???? Krockar ja?? neee....

om dom "väljer" att betala för snillen som kör ketchuphojjarna in i svindyra merschor kan iten ja råför.. deras val
Hissen går inte ända upp, va? Gå hem och läs på hur en försäkring fungerar.

/A

Rundningsmärke skrev:
Hissen går inte ända upp, va? Gå hem och läs på hur en försäkring fungerar.

/A

Jag tänker inte betala 22 480 kr för en trafik försäkring så jag lagligt kan köra på allmänn väg.
Jag väljer att lägga ca 3 lapp. Mer får inte "de lägre stående organdonatorerna" av mej.
svårt att greppa? :mad:

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Back