Färsäkring?

Status
Ej öppen för fler svar.

lågpannan

Heavy metal freak.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fireblade -02
Är på gång med att införskaffa en CBR 900RR Fireblade -02 och undrar vilket försäkringsbolag som har bäst och lägst premie på en sådan cykel?
Hörde oxå från en polare att f o m April skulle färsäkringspremierna stiga med upp till 60%. Sanningshalt?

Det är bara ringa runt och fråga, många faktorer som spelar in så det är svårt att spekulera.

Nu vet jag inte hur gammal du är med tror det blir svårt att helförsäkra för under 2500:- mån om du är runt 20 år.

Fyller 27, men tror inte det spelar så stor roll. Vad vet du om höjningen av premierna i April, är det bara ett rykte?

Har dålig koll, har inte börjat ringa runt än. Pratade med salusansvar i höstas och där hade jag förra året en premie på 1300:- mån ( 750r-00 jag är 21 år gammal) och den skulle bli dubbelt så dyr tills år.

Åker R1 i år och har monterat krachkåper, siktar på enbart trafikförsäkring.

Pajala

Enda raka är att hitta en farmor i Pajala eller motsvarande. Helfsg helår på 50.000 är ju bara löjligt och har ingen verklighetsförankring när premien överstiger hojens värde i många fall.

Min farmor bor i Haparanda och har en R1-03 och pröjsar 4000 kr helfsg, helår :crash

Så jävla bra e de :tummenupp

Re: Pajala

Ballen skrev:
Enda raka är att hitta en farmor i Pajala eller motsvarande. Helfsg helår på 50.000 är ju bara löjligt och har ingen verklighetsförankring när premien överstiger hojens värde i många fall.

Min farmor bor i Haparanda och har en R1-03 och pröjsar 4000 kr helfsg, helår :crash

Jaaa, äntligen en vettig och modig kille som vågar tala om hur verkligheten egentligen är..i verkligheten...

:tummenupp för dig.

Ballen skrev:

Tråkigt för dig när det händer något med hojen bara...

Njjae vadå. Ännu finns ingen lag mot detta.. :confused:

Kraschade min R1-02:a förra året det är därför farmor plockat ut en ny -03:a som hon e schysst och lånar ut till mig ibland :tummenupp

Ballen skrev:

Kraschade min R1-02:a förra året det är därför farmor plockat ut en ny -03:a som hon e schysst och lånar ut till mig ibland :tummenupp

Kan det vara så att Johan23 har en bror?!

Hur kan du gnälla på premierna det är ju du som är orsaken.

Last edited:
Johan 23 känner jag inte, varför skulle han vara min bror :confused:

Jag gnäller inte på premien, jag är jättenöjd. :bow Det är ju alla andra som lipar :eek:

Men visst.... om man krystar till det lite så kan man ju få det till att alla andra hojåkare pröjsat min.. ooops farmors schyssta R1-03:a :crash

Jag gör bara lite revolt mot ett system där en premie kan överstiga försäkrngsobjektets värde. :fakta

Ballen skrev:

Du bara måste vara polare med Johan-23 :zpy , när du klotar din 03:a kanske du blir utan ersättning, lycka till :tummenupp

zykl0n skrev:
Kan det vara så att Johan23 har en bror?! :zpy

Hur kan du gnälla på premierna det är ju du som är orsaken.

Där motsäger du väl dig själv lite? Om han tog ut en ny på sin farmor 83 år så påverkar väl det mer alla andra farmödrars premier än 20 åringarnas! Det är ju hennes ålderskategori som blitt större risk...inte 20 åringarnas!! :fakta

Av mig ville SALUS-ANSVAR ha 75.000:- hel/hel hehe

Hmmm... Tror inte dom ville ha mig som kund. :rolleyes:

Ballen skrev:
Jag gnäller inte på premien, jag är jättenöjd. :bow Det är ju alla andra som lipar :eek:
[/B]

Du är en parasit :mad:

Tycker du kanske att det är rätt att leva på bidrag om man är för slö för att jobba också??? :rolleyes:

Fattar inte hur vissa, typ Mustalainen, Felix, Rundningsmärke, Gixxer-Anders mfl :mad: kan tycka JAG är konstig som "lånar farmors hoj" när man läser andra inlägg där premier på 1.5ggr hojens värde kommit på tal ??? :skrämd

Det är nåt sjukt hos försäkringsbolagen... så är det bara :fakta

Ut och öva bakslang och stoppies istället för att gnälla...det är mkt roligare! :tummenupp

"Alla borde ha "en farmor"

Jag är ledsen Ballen, men felet är DU och alla som gör som du. Jag behöver inte gå in på varför, det får du snart höra.

Ballen skrev:

Nej, inte nu igen :(

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT