Ojoj, nu kan jag inte hålla mig längre.
Jag hoppas innerligt att du aldrig lyckas mygla till dig någon slags politisk maktposition...det vore katastrofalt!
"Förbjud MC för dom är farliga och onödiga" - har brakar vi på med velourfacismen må ja säga.
Helt plötsligt hänvisar du sedan till en "norm" som möjligen MC-körning skulle falla offer för och därmed förbjudas.
Du pekar finger åt andra därför att dom använder "statistik" på ett oinitierat sätt dessutom "utan att tänka efter".
Rätt kaxigt, får man säga och det ställer ju vissa krav på vad du själv skriver.
Den "statistik" från din arbetsplats som du hänvisar till är ju ett under av vetenskaplighet

.
Du säger förvisso att du gissar och det är så sant som det är sagt, men rätt magstarkt när det kommer från
någon som tycker att andra skall hålla sig från statistik för att dom inte förstår.
Visst, MC-åkning är farligt. 60 döda i år är hemska (och tyvärr korrekta) siffror.
MC-körning utgör ca: 1% av allt trafikarbete men står för 15% av dödfallen så nog är det farligt alltid.
MEN, rent statistiskt är utgör MC-åkning en mycket ovanlig dödorsak så om man hävdar att det skall förbjudas
därför att det är farlig ger man sig in i ett resonemang som leder till rent absurda och otäcka slutsatser.
Det borde vara förbjudet (och straffbelagt) att ramla; ca:700 personer dör i fallolyckor per år.
Alla gifter måste förbjudas; 250 pers om året dör i förgiftning.
Självmord ca:1100 - alltså böter för dom som överlever så dom inte gör om det eller hur?
Mord är redan förbjudet och ändå dödas ca:80 per år alltså fler än i MC-olyckor - go figure...
Vad jag vill säga med detta är att; Om du och alla andra MC-bashers verkligen vill rädda liv och förhindra onödiga dödsfall,
så finns det mycket vettigt att ta sig an.
Men att spendera en massa tid och (skatte)-pengar på att ondgöra sig över MC-döden är bara populistiskt struntprat.
Jag har inte ens börjat med resonemangen runt frihet (under ansvar) och hur långt in i våra liv, politiker och offentliga tjänstemän ska tillåtas rota...för det orkar jag inte just nu men det kommer.
P.S. Det heter "VAR ska vi dra gränsen" inte "VART..."