färgspruta

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Harley bygge
någon som vet vars man kan köpa färgsprutor/airbrush.
eller det kanske är samma, hade tänkt lära mig.
någon som har tips? :)

airbrush är väl i folkmun den lilla "pennan" du motivlackar med å "färgspruta" den vanliga formen av sprutor....ska du garagelacka saker å ting kan ja tänka mig att biltema å classe O har tilräckliga pryttlar till dig.....billiga "slit å släng"grejer du inte blir sysselsatt i flertalet timmar med å rengöra om du "glömmer" å rengöra efter en lack med något 2-k material.... :D

kungko skrev:
airbrush är väl i folkmun den lilla "pennan" du motivlackar med å "färgspruta" den vanliga formen av sprutor....ska du garagelacka saker å ting kan ja tänka mig att biltema å classe O har tilräckliga pryttlar till dig.....billiga "slit å släng"grejer du inte blir sysselsatt i flertalet timmar med å rengöra om du "glömmer" å rengöra efter en lack med något 2-k material.... :D

började som lärling på en billack idag. hade tänkt vara dära och öva. när vi har lite o göra
hade tänkt inrikta mig på motivlack

å herre jösses det har ja testa men då ja inte än fixar en sträckgubbet med kulspets så gav ja ganska fort upp... :3freak

ska du ha nån billigt provapåspruta så gäller nog ovanstående butiker ändå...MEN kan va värt å lägga ett par lusentappar, man får va man betalar för....

hör med dom på "jobbet" eller eran materialleverantör om du inte kan få ett vettigt pris på en vettig spruta.... :tummenupp

kungko skrev:
å herre jösses det har ja testa men då ja inte än fixar en sträckgubbet med kulspets så gav ja ganska fort upp... :3freak

ska du ha nån billigt provapåspruta så gäller nog ovanstående butiker ändå...MEN kan va värt å lägga ett par lusentappar, man får va man betalar för....

hör med dom på "jobbet" eller eran materialleverantör om du inte kan få ett vettigt pris på en vettig spruta.... :tummenupp

är rätt duktig på att rita med vanlig penna,
får ta och göra det. skulle va riktigt kul att lära sig :banana

Kolla med Anest Iwata i GBG http://www.anest-iwata.se/

Dom har bra grejer ...dock dyra,men bra,var senast där idag och handlade en spruta dock ingen Airbrush.
Du får nog räkna med minst 1000:- för en "proffs-pinne"

Finns en hel del handlare på Ebay (tyskland/england) också som har en hel del bra grejer och tillbehör.

Kasta också ett öga på blocket.

Svensk nätbutik.
http://www.daveart.com/airshop/

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show