Färgkoder till Suzuki GSX-R 600 -0 (Blå vit)

Ka11e

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2003
Hoj
KTM Superduke
Färgkoder till Suzuki GSX-R 600 -04 (Blå vit)

Hej
Jag har nu under en månads tid försökt få tag på färgkoder till en Suzuki GSXR 600-4 (blå vit).
Jag har varit i kontakt med Claessons i Bromölla och fått färgkoder.
Dessa koder hittas dock ej av lackeringsfirmorna, jag har varit i kontakt med flera av dom större och dom hittar helt enkelt ingen färg på dessa koder.

Jag är ute efter den vita "glittriga" färgen på kutsen. Den blå som finns på tanken och den svarta som finns på fälgarna.

Jag har naturligtvis kollat på color-rite och deras koder matchar dom som Claessons gav mig, dom finns dock ej hos någon lackerare.

Någon som kan hjälpa mig?
Lägger in en bild så är det kanske lite lättare att se vilka färger jag är ute efter...

background3_copy1.jpg

Last edited:
Ka11e skrev:
2152308 Hej
Jag har nu under en månads tid försökt få tag på färgkoder till en Suzuki GSXR 600-4 (blå vit).
Jag har varit i kontakt med Claessons i Bromölla och fått färgkoder.
Dessa koder hittas dock ej av lackeringsfirmorna, jag har varit i kontakt med flera av dom större och dom hittar helt enkelt ingen färg på dessa koder.

Jag är ute efter den vita "glittriga" färgen på kutsen. Den blå som finns på tanken och den svarta som finns på fälgarna.

Jag har naturligtvis kollat på color-rite och deras koder matchar dom som Claessons gav mig, dom finns dock ej hos någon lackerare.

Någon som kan hjälpa mig?
Lägger in en bild så är det kanske lite lättare att se vilka färger jag är ute efter...

background3_copy1.jpg

Har du kollat på www.color-rite.com ?

Ka11e skrev:
2152319 Som jag skrev ovan... "Jag har naturligtvis kollat på color-rite och deras koder matchar dom som Claessons gav mig, dom finns dock ej hos någon lackerare."

Hehe..oops, sorry, läste inte hela inlägget! :rolleyes:

upp upp, Jag har samma problem, koden man får är typ 0e eller nå´t och det funkar inte för lackfirmorna. Man kan ju testa att skjuta mot färgen och kolla vad de får fram men om det är fler lager än ett + klarlack så funkar inte det..

Så är det ingen som kan fixa färgkod (vit) till gixxer, plijs?

När jag skulle lacka min cuts så för att få den vita färgen så bröt dom upp en vit färg och sedan pärlemor för att få den glittrig.
Två burkar fick jag alltså.

Men om du tar hojen med till en seriös lackerare kan han väl skjuta färgprover
med en kamera och få upp koder för vilken färg han ska blanda till.

Så gjode jag iallafall.

MVH lejfan.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul