Färgkoder, Svart/Silver GSX-R750 1998

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Hej på er allihopa...

Mitt problem är följande: Vilka färgkoder har 1998as svart/silver GSX-R750 ?
1.jpg

Hojjen är privatimporterad från tyskland 2000 tror jag det var. Enligt rykten så såldes inte den svart/silvriga i sverige, utifall det nu spelar roll.

Jag har kikat på ronayers.com, men kruxet är att den color-chart dom har innehåller alla färger som alla GSX-R750:or hade det året. Min hoj har vad jag vet tre av dom - men vilka ? (Länk till ronayers.com, 1998 GSX-R750 Color Chart)

Så - är det nån som vet? Nån som har koll?

Saken är den att jag skulle gärna dutta på lite färg på 2-3 småskavanker... sådana som jag ser men inte den som bara tittar till på hojjen. Men man vill ju att den ska vara fin...

Men frågan är alltså : Vilka färgkoder kan jag ha? Eller ska man ge upp o åka till en lackfirma och be dom blanda lite ?

Hilfe bitte!

Last edited:
Pejo skrev:
Hej på er allihopa...

Mitt problem är följande: Vilka färgkoder har 1998as svart/silver GSX-R750 ?
1.jpg

Hojjen är privatimporterad från tyskland 2000 tror jag det var. Enligt rykten så såldes inte den svart/silvriga i sverige, utifall det nu spelar roll.

Jag har kikat på ronayers.com, men kruxet är att den color-chart dom har innehåller alla färger som alla GSX-R750:or hade det året. Min hoj har vad jag vet tre av dom - men vilka ? (Länk till ronayers.com, 1998 GSX-R750 Color Chart)

Så - är det nån som vet? Nån som har koll?

Saken är den att jag skulle gärna dutta på lite färg på 2-3 småskavanker... sådana som jag ser men inte den som bara tittar till på hojjen. Men man vill ju att den ska vara fin...

Men frågan är alltså : Vilka färgkoder kan jag ha? Eller ska man ge upp o åka till en lackfirma och be dom blanda lite ?

Hilfe bitte!

Cha!

Kolla den här sidan där dom har alla färgkoder:http://www.color-rite.com/

Men det skumma är att när jag skulle beställa Yamaharöda färgen hos en firma så kunde dom inte blanda den fast jag sade färgkoden dom hade på denna sida. Så hoppas du har bättre tur.

Suck.. jo jag glömde att skriva att jag kikat på colo-rite. På 1998an 750 så har dom bara :

Primary Color: Pearl Still White/Deep Pearl Blue L99 Combo
(0JW/1LF) 4230/4265 1303/None
Secondary Color: Pearl Novelty Black/Candy Koran Orange G7U Combo
(33J/YOW) 4067/4760 None/1760

Primary Color: Candy Antares Red 19A 4100 1300-1

mao så sålder inte den svart/silver-750:an i Usa.... suck pust stön stånk.

Fler tips....?

//Pejo
Xerious skrev:
Cha!

Kolla den här sidan där dom har alla färgkoder:http://www.color-rite.com/

Men det skumma är att när jag skulle beställa Yamaharöda färgen hos en firma så kunde dom inte blanda den fast jag sade färgkoden dom hade på denna sida. Så hoppas du har bättre tur.

ledsen att jag inte tillför nått i tråden utav "värde" mer än att säga att hojen var RUSKIGT snygg :tummenupp!

:hej

:rodnar :rodnar :rodnar :Bugar :Bugar

Man tackar o bockar. Ja, den är riktigt fin, så det vore ju fint o peta bort dom små skavanker som finns... så den blir prick 100 liksom.

Det vart ju :drool :kär när man såg den... så det var ju inget att tveka på egentligen.

Lite konstigt att den varken sålts i sverige (?) eller usa (?) med tanke på hur bra färgerna gör sig.... Nu känns det lite bättre igen :tummenupp

//P

hållundan skrev:
ledsen att jag inte tillför nått i tråden utav "värde" mer än att säga att hojen var RUSKIGT snygg :tummenupp!

:hej

Enligt en annan tråd skulle dessa finnas under kutsen - där var det tomt.

Enligt min handlare kunde dom mata in chassinumret och få ut vilka färger (koder) man har på hojjen - men det fungerar ju alltså inte på importhojar.

Om du hittar det magiska stället - berätta gärna vart det är.

//P

K-Micke skrev:
Vart hittar man den där färgkoden? Är det märkt på hojen nånstans?
Letar själv efter koderna till en metallicgrå/röd/svart gsxr.

Min hoj är identisk med din förutom att jag har gsxr dekalerna kvar.
Fast den är svensksåld så nog såldes den färgen i Sverige alltid

Jag fick med en lackpenna när jag köpte min hoj, tidigare ägaren hade köpt den på MC-service i Norrköping. Så de bör nog veta vilken. Det var den svarta jag fick med har jag för mig och det var en Suzuki original-färg.
Den silvriga hittade jag en som var klockren när jag stod och rev bland alla lackpennor som farsan hade på jobbet (Volvo)
Så jag har för mig att en lackpenna för Volvo stämde EXAKT med den frå nyansen som Sukkan har.

När det gäller den svarta delen kan det ju vara lite svårare då vissa delar även innehåller blå pearl...
Men kolla på närmaste Volvo-handlare, där finns det en som matchar klockrent!! :tummenupp

Står det någon beteckning på den svarta lackpennan du har? Isfåfall - skriv!

//P

Waiden skrev:
Jag fick med en lackpenna när jag köpte min hoj, tidigare ägaren hade köpt den på MC-service i Norrköping. Så de bör nog veta vilken. Det var den svarta jag fick med har jag för mig och det var en Suzuki original-färg.
Den silvriga hittade jag en som var klockren när jag stod och rev bland alla lackpennor som farsan hade på jobbet (Volvo)
Så jag har för mig att en lackpenna för Volvo stämde EXAKT med den frå nyansen som Sukkan har.

När det gäller den svarta delen kan det ju vara lite svårare då vissa delar även innehåller blå pearl...
Men kolla på närmaste Volvo-handlare, där finns det en som matchar klockrent!! :tummenupp

suzuki lagerhåller inte lackstift längre och är föga intresserade av att ge ut färgkoderna verkar det som. När jag skulle lacka grejjer i den perlröda nyans som 97an fanns i så var det stört omöjligt att få någon som helst hjälp av KGK... bara så du vet..

//jaG

Kanske var lite slarvig i mitt tidigare, det var den grå nyansen som jag fick tag på hos Volvo. Den svarta med blå pearl finns inte i Volvos register.
Tyvärr har jag inget av det kvar då jag skickade med allt till killen som köpte min hoj. :(

Men det borde finnas färgkartor som man kanske kan få låna på Volvo så du kan ta hem och jämföra med den grå nyansen på din Sukka.

Vad gäller den svarta färgen kan du ju höra med MC-service i Norrköping då de tydligen fixade den till ägaren som hade hojen innan mig.
Men som Zeb säger, det är tydligen svårt att få tag på dessa grejer trist nog...

Tjena... KGK var ordet.

Nu har jag kollat runt en smula med dom kontakter jag har.

En god väns far är återförsäljare åt Suzuki, men då gäller det båtmotorer. Min vän sa att hans far säkerligen kunde ringa KGKSUZZE, och vara lite smådryg och dra ur dom vilka färgkoder det är som gäller för just min tralla...

Men han berättade också om en färgnasare i stan (Runes Färger) som kunde ta med en manick, sätta emot lacken och sedan så blandar deras datoriserade manicklar ihop rätt färg... och visst, det kanske bara blir 99,9% ok, men eftersom det rör sig om så små grejjer jag ska fixa (ungefär i storlek med en tumnagel allt som allt), så tror jag att jag avvaktar våren och tar en sväng med hojen till färgnasaren.

//P

Zeb_Macahan skrev:
suzuki lagerhåller inte lackstift längre och är föga intresserade av att ge ut färgkoderna verkar det som. När jag skulle lacka grejjer i den perlröda nyans som 97an fanns i så var det stört omöjligt att få någon som helst hjälp av KGK... bara så du vet..

//jaG

Själv åkte jag till en affär som har en maskin som dom blandar alla färger med, men när jag uppgav färgkoden för Yamahas röda färg på R6:an så fanns den inte med i maskinen och dom kunde inte blanda den. Så nu är väl enda sättet att kontakta nån Yamaha-center för nån burk med färg.

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP