Färgkod VFR RC36/1 röd?

WheelieWingård

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Yamaha YZF R1 -03, Honda VFR RC36 -90
Köpte en Rc36'a igår, kalasfin förutom väldigt solblekta kåpor.. Provat att polera men icke en tillstymmelse till att det rosa ska bli rött igen. Det får helt enkelt bli att lacka om själv, ser så tråkigt ut att jag som är pedant nästan ligger sömnlös:) Någon som vet färgkoden? Finns väl bara en röd vad jag vet på RC36/1? Vore jätte tacksam för all hjälp!

Ja gjorde en snabb sökning på jobbet. Om det är en vanlig solid röd så bör koden vara 303. Du måste dock klarlacka då färgen e vatten baserad. Mvh :)

Läser man lite på det globala så verkar grundfärgen vara avgörande för färgmatchning, ex:

"Viktigt: Din färg är en 2 steg färg och därför kräver också en viss bas färg. Candys till exempel, kräver en metallisk bas färg för att ge metallinnehållet. Eller så kanske din färg vara mycket transparent, och därför behöver ett extra bas färg. Om du inte använder den rekommenderade bas kan vi inte garantera färgmatchning.
* Din färg torkar matt men skyddas inte om den inte är lackerad med den föreslagna glans, halvmatt eller matt lacken."

http://www.rsbikepaint.com/sv-se/shop-paints.php?colourscheme=5579&1889=on&13638=on

Om du vill söka själv:

http://www.rsbikepaint.com/sv-se/colours.php

Använde rubbing, är det nåt jag är bra på så är det att få puts på prylarna, därför vet jag att det är lönlöst eftersom jag inte lyckades denna gången.

*/ ?>
Nyheter
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...