Färgkod fireblade 954 03 (svart/gul)??

Öhm@n

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
KTM 640 Prestige Suzuki Gsx r 1000 K5 Honda CBR 954 RR 02
Hej!
Har ett litet dilemma.. det är så att jag kraschade min hoj förra säsongen det är en honda fireblade 954 02:a gul/blå!
Nu tänkte jag lacka om hojen eftersom det är så mycket som är skadat o repat.. men i stället för att lacka den i samma färger vill jag lacka den i 03:ans färgen den svart gula då!
Men får inte tag i färgkoderna!
Vet att det står en färgkod under bakkutsen men det är bara den gula färgen som står där... vet ej om det är samma gula kulör på 02 som 03??
Tacksam för svar... känns som det är dags att lacka den snart om jag ska få ihop den i vår!

Kolla med en honda handlare dom har koderna och koden ska börja på y som i yellow svart vet jag inte men det är en som säljer dupont färger som kan mixa färgerna//Anders

Tuben skrev:
Kolla med en honda handlare dom har koderna och koden ska börja på y som i yellow svart vet jag inte men det är en som säljer dupont färger som kan mixa färgerna//Anders

Ok... får kolla upp det! frågade i Honda montern på mässan men dom visste inte??
Ja jag hittade en färgkod på min hoj som det stog Y nånting... men jag hittade aldrig den blåa färgen!
Tack för svaret!
Fredrik

Tycks vara näst intill omöjligt att få tag i färgkoderna!!!? har ringt runt hela dagen till både Bike Trollhättan, Lugnets MC, Honda center gbg. mm.
Ingen utav dem kan skaffa fram färgkoderna... däremot har jag fått Hondas färgkod men den säger ingenting om jag går till en vanlig färghandlare! dom vill ha färgens specifika kod!
Är det ingen här på forumet som lackat om sin hoj i till någon annans årsmodell färgkombination???
Mycket tacksam för svar i sådana fall!!

det enda du kan göra är att få färg nummeret hos en hondahandlare
sen åker du till en färghandel som blandar duponts färger så
blandar dom det till dig///Anders

Öhm@n skrev:
Tycks vara näst intill omöjligt att få tag i färgkoderna!!!? har ringt runt hela dagen till både Bike Trollhättan, Lugnets MC, Honda center gbg. mm.
Ingen utav dem kan skaffa fram färgkoderna... däremot har jag fått Hondas färgkod men den säger ingenting om jag går till en vanlig färghandlare! dom vill ha färgens specifika kod!
Är det ingen här på forumet som lackat om sin hoj i till någon annans årsmodell färgkombination???
Mycket tacksam för svar i sådana fall!!

Tuben skrev:
det enda du kan göra är att få färg nummeret hos en hondahandlare
sen åker du till en färghandel som blandar duponts färger så
blandar dom det till dig///Anders

Jag har fått ett färgnummer av bike... men det är hondas färgkod till den årsmodellen! Menar du att den skulle funka hos en färghandlare som blandar duponts färger?
Färgnumret är "NH1Y" får dom fram båda kulörerna med hjälp av det numret då?

2fast4hjo skrev:
kanske finns påwww.colorrite.com.

Ingen som har hojen med den färgkombinationen, färgkod bör finnas under sadeln.

Grym sida!! fått tag i den svarta färgens kod nu.. om den sidan nu stämmer vill säga! bara den gula kvar då!

Lyckades till slut!! =) ringde ner till honda i kungsbacka dom hade båda färgkodern! tack för alla svaren!
Mvh Fredrik

Öhm@n skrev:
Lyckades till slut!! =) ringde ner till honda i kungsbacka dom hade båda färgkodern! tack för alla svaren!
Mvh Fredrik

Du får ju gärna dela med dej av koderna både den gula och svarta :)

Master_ skrev:
Du får ju gärna dela med dej av koderna både den gula och svarta :)

Självklart gör jag det! :)
gul = Y163P
Svart = NH1

Har tyvärr inte den röda eller den blåa men jag vet att Honda center i gbg har den blå i varje fall!
/Fredrik

Öhm@n skrev:
Självklart gör jag det! :)
gul = Y163P
Svart = NH1

Har tyvärr inte den röda eller den blåa men jag vet att Honda center i gbg har den blå i varje fall!
/Fredrik

Vem kunde blanda färgerna? Hittar ingen färghandlare som har "receptet"??

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back