Färga skinn

Z Fredde

"Ride the wind of boost"
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
GSXR1000 "RS"
Vet inte var jag ska fråga om detta, då vår "overseas" vän inte har någon avdelning för kläder. Kan bero på att han inte använder sådana plagg när han åker.......

Men, hur gör man för att färga skinn? Tjejens ställ har lite "neonröda" fält som hon avskyr. Kan man färga dom svarta på något sätt?

Inga "homse" tips med tuchpenna eller så, utan seriöst...

//Fredde

Finns ju Narvsvärta..
Farsan har då sånt när han ska fixa till något knivfodral till svart.
Jag har även testat det på ett par gamla dojor.. funkade fin fint.

Dock var ju utgångsfärgen mera obehandlat/brun och inte chockrosa.. har ingen aning om hur det skulle se ut med det under.

Iaf om du ska testa så se till att INTE ha på händerna.. eftersom dessa ju också e gjorda av läder :fakta
Plasthandskar på mao.

Jo tilläggas kan ju att det fortfarande är en svart fläck på betonggolvet i garaget efter den tappade flaskan för 1,5 år sedan.. så det verkar färga duktigt iaf, kan ju vara värt att prova..

Är det här i Stockholm kan jag rekomendera att du snackar med dem på AE Tech

AE tech tel 08 6002805. Anders eller Eva svarar i telefonen.
Kärrtorpsv. 73, Box 6028, 121 06 JOHANNESHOV

De gjorde att kanonjobb med mitt ställ. Syr dessutom om och hjälper folk med nya dragkedjor, gör speciella däcksvärmare och allt möjligt. De brukar vilja kolla på skinnet på stället innan de säger säkert om man kan ändra färgen eller inte.

Generellt kan man ändra färgen om man vill ha mörkare

Jag bedrev undersökning i ämnet förra året och pratade med flera olika personer som arbetar med skinn och färgning av skinn. Generellt kan man säga att det går bra att färga obehnadlat skinn (mocka) och att det inte går bra att färga behandlat skinn (allt annat). Exempelvis skinnställ är olämpliga att färga. Det går endast att färga till en mörkare nyans. Det är osäkert om färgen blir täckande. Med största sannolikhet kommer det att färga av sig på allt det kommer i kontakt med.

FoliaTech som säljer biltillbehör i tyskstil har sprayfärg för läder. Detta har jag själv använt på ett gammelrosa ställ när jag var ung :rolleyes:
Det håller väldigt bra om man använder primer före. De enda ställena färgen sprack och slets av var i armvecken, så man fick bättra varannan månad.. Hade inga problem med att färgen färgade av sig, men det kanske den gör när den blöts upp..

/Joakim

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...