Färg-val till min cbr600 -1992

DEJO

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2006
Hoj
Honda CBR600-92 och Yamaha wr250f-02
hejsan!
finns det nån som äe lite sugen på att hjälpa till att komma på en go färg till min nyinköpta cbr från 1992. :hihi
Köpte den för en månad sen och den föra ägaren hade lagt ner den i en sväng :huvet , men enbart kåponrna tog llite stryk men nu är allt fixat, så nu är det bara att fixa färg och börja lacka.
Funderar själv lite på att lacka den i kamelont "liquid silver", men kan kanske bli väl bra på en så pass gammal hoj :confused:
Skulle vara kul att höra vad ni tycker, själv tycker jag att det är kul med lite extremare färger, och när man har en pappa som är lackerare så är det ju ingen fara att fixa gratis färg, och självklart arbetet med.

DEJO skrev:
hejsan!
finns det nån som äe lite sugen på att hjälpa till att komma på en go färg till min nyinköpta cbr från 1992. :hihi
Köpte den för en månad sen och den föra ägaren hade lagt ner den i en sväng :huvet , men enbart kåponrna tog llite stryk men nu är allt fixat, så nu är det bara att fixa färg och börja lacka.
Funderar själv lite på att lacka den i kamelont "liquid silver", men kan kanske bli väl bra på en så pass gammal hoj :confused:
Skulle vara kul att höra vad ni tycker, själv tycker jag att det är kul med lite extremare färger, och när man har en pappa som är lackerare så är det ju ingen fara att fixa gratis färg, och självklart arbetet med.

Ja ska lacka min mattsvart, de rekomenderar ja dig me
:tummenupp

Lägg upp ett foto i profil på hojen.. så är det nog många som kommer att komma med bra förslag..
lättare för dig också att se vad folk menar.. lycka till

Jag tycker du ska lacka den i guld eller silver, kanske helvit. Det skulle jag göra om min blev skrapad. Men jag är ju inte som andra... :)

Retep skrev:
Jag tycker du ska lacka den i guld eller silver, kanske helvit. Det skulle jag göra om min blev skrapad. Men jag är ju inte som andra... :)
Det är rätt det, vill ju inte häller ha nått som ser precis ut som alla andra hojar, Har man inte råd med dom värsta hojarna så får man ju göra sitt bästa av det man har för att skapa en blickfångare :hihi

Picco skrev:
Lägg upp ett foto i profil på hojen.. så är det nog många som kommer att komma med bra förslag..
lättare för dig också att se vad folk menar.. lycka till
Här har vi en bild, är inte min på bilden, men det är ju en cbr600 samma årsmodell. Jag har spacklat igen framblinkersern och ändrat om han lite i baken :tummenupp Men skulle vara kul om någon kunde komma med lite roligare färgförslag än svart :3freak
gärna lite bilder lr länkar om ni vet om nån snygg färg

Bifogat

• cbr orginal1.jpg
    cbr orginal1.jpg
    41.8 KB · Visningar: 88
vit, svart ram, svarta stripes från framlapan ändå till baklampan (över tanken och cutsen)

Själv älskar jag kombinationen av svart och gult..
Testa och lägg in hojen i photo shop och mixtra lite.. eller ta ett foto och kila in hos lackaren ( så gjorde jag) mycket nöjd.
Oftast ser dem andra möjligheter än Vi.. (stirrar oss blinda på redan existerande kombinationer eller färger osv)..

friskt vågat hälften vunnit..

Kakan skrev:
2389896 den vart ju snygg :tummenupp

tack ska du ha=) har fått många posetiva reaktioer på den:)

Mattias skrev:
2389905 Vad är det för kåpglas?

det sitter ett lätt tonat på men vet inte va det är för märke lr nått, för det satt på när jag köpte hojen:) ser mycket goare ut en orginalet iallafall:tummenupp

Last edited:
lite mer bilder på hojen:tummenupp

gick inte så bra=)

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT