färg till R6

jerry78

Medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
Yamaha Dragstar 1100
Hej
Snart har man fått sin nya Bakdel och undrar bara om det e svårt för lackeringfirmor att få fram vit orginalfärg till min R6 -99???? jag har färg betäckningen på färgen så?
jerry

Lätt match jag köpte min färg på mecka, lite bök dock med lackeringen det var tre olika lager men blev bra tillslut.

lack

en yrkeslackerare tar fram färgen, men om du kan skaffa färgkoderna så ä det helt lugnt. då vet han exakt

ja du om ja får gissa så i ditt fall om du ska ha den vita så är det nog 390 som du ska uppge...kan säga så här att ja skule lacka polarens R1: 03:a å det va ett rent helvete å få tag i någon kod, ringde både våran färgleverantör å en firma som ja vet lackar mycke hoj å när ja fråga om kode skratta dom å sa lycka till du....

Sen kan vara värt att tänka på att även om du får rätt färg enl koderna så är risken stor att det slår lite ändå speciellt på vitt.

Den gammla lacken har hunnit åldras och fått lite sol osv på sig så den stämmer säkert inte med ursprungskoden.

Som innan sagt be någon blanda fram den efter en del på hojen så stämmer det säkert.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT