Färg på startnummer?

BORG

B-BRAIN
Gick med
16 Sep 2004
Hoj
CRF450
En fundering om färgerna för Rookie klassen. 450 har ju vit botten svarta siffror open har gul botten svarta siffror och 250 svart botten vita siffror. Men vad har Rookie? Ska jag som kör 525a i rookie då ha gul botten med svarta siffror eller? Eller är de fritt fram i rookie så jag kan typ rosa botten med ljusblå siffror? :va

Välj färg baserad på vilken maskinklass din cykel går i helt enkelt.
Det underlättar för alla och du riskerar inte att få göra om nuffrorna efter maskinbesiktning.

Om det ska vara riktigt så är ju rookie en Open-klass. Dvs färgsättning efter det.
Lite dumt att inte rookie får egen färg. Hade varit bättre för publiken om inte annat.

Om det ska vara riktigt så är ju rookie en Open-klass. Dvs färgsättning efter det.
Lite dumt att inte rookie får egen färg. Hade varit bättre för publiken om inte annat.

Du har så rätt så.
Ja inte bara publiken borde även underlätta för funktionärerna oxå.
Lite sent att ändra på nu kanske, då säkert många har beställt färdiga nummerklistermärken eller vad man ska kalla de för...

Mail svar från Peter Larsson på svemo:

Den 2007-04-18 skrev Mangan Persson <mangan_pe@hotmail.com>:
En fundering om färgerna för Rookie klassen. 450 har ju vit botten svarta siffror open har gul botten svarta siffror och 250 svart botten vita siffror. Men vad har Rookie? Ska Rookie följa enligt respektive klass 450/open/ 250? Så har ja fattat det iallafall är det korrekt?

Best regards / Med vänlig hälsning
Mangan Persson

PSEPARTS MOTOCROSS TEAM, Sweden

Du har förståt korrekt. 450/Open/250 etc är maskinklasser, A-licens, B-Licens (Rookie) är förarklasser.
Maskinklasser har i Supermoto olika färger, det har inte olika förarklasser, ännu iaf.

/Peter

Då har Peter fått två mail på ungefär samma fråga samma dag :D

saxat från mailet.

Hej Peter!

En liten fundering angående färgsättningen på startnummerskyltar. Varför har man inte en specifik för Rookie klassen i supermoto? Typ Grön botten med svarta siffror. De om nått borde ju underlätta för funktionärer/arrangörer och publik.

Med vänliga hälsningar

Erik Borg

Nja, vet inte om det underlättar så mycket för funktionärer och arrangörer, men kommunikatinoen med publik kanske skulle bli tydligare.
Ännu är det mest ett beslut som inte är taget.
I en del andra grenar är det också för att förarna skall veta vilka som är erfarna och inte. Men ännu har det inte varit så starkt behov av mer färger i Supermoto, men det kommer nog så småning om. Vi får se hur behoven utvecklar sig.

/Peter

Jag tycker att vi slår fast Lila bakgrund och Rosa siffror för rookieklassen. :tummenupp

Tycker att rookie kan ha orange:a västar med trycket ÖVNINGSKÖR på.
Lätt att känna igen dem då.:hihi

Tycker att rookie kan ha orange:a västar med trycket ÖVNINGSKÖR på.
Lätt att känna igen dem då.:hihi

Det vore ju strålande!!!! Då slipper jag ju hålla på att kladda med massa bakgrunder på plåtarna. Åså start nummer på magen på västen så är ju bekymmret löst:tummenupp Skulle lätt ta på mig en sådan väst.

Frågan är ju vem man övningskör med? Ska instruktören åka med bakpå eller på egen hoj, kanske radio från depån?:D

Det vore ju strålande!!!! Då slipper jag ju hålla på att kladda med massa bakgrunder på plåtarna. Åså start nummer på magen på västen så är ju bekymmret löst:tummenupp Skulle lätt ta på mig en sådan väst.

Frågan är ju vem man övningskör med? Ska instruktören åka med bakpå eller på egen hoj, kanske radio från depån?:D

Jag tänkte faktiskt åka med en sådan väst.

Man övningskör med resten av startfältet. Det borde väl räcka?:D

Föraren med snabbaste kvaltiden i S1/S2 får hedersuppdraget att åka först i övningskörningsgruppen.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra