Färg i Regbeviset?

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Var och kollade in en hoj idag..

Snokade via vv om tidigare ägare och så...

I det utdraget står det VIT.. Men hojen är ju blå...

Ska man bli misstänksam?

Iceman1975 skrev:
Ska man bli misstänksam?

Ja, och nej!
Antingen har någon ledsnat på färgen och målat om den, dvs inga problem om det är bra gjort. :tummenupp
Eller, så är den antingen klotad och fått blåa kåpor, tank osv. Eller så är den stulen, men fått en ny ram. I så fall skulle jag hitta en annan, men det är ju svårt att veta... :(
Det borde väl gå att kolla motornummer?

Between the lines, får man lacka om bil/mc utan ändrig i regg beviset :confused:

SvartR1a skrev:
Between the lines, får man lacka om bil/mc utan ändrig i regg beviset :confused:

Bör väll göras...
Min nuvarnade hoj står det flerfärgad.. Så jag får tydligen välja färg på den själv... :D

man ska ändra det INNAN besiktningen, i teorin kan du få böter för det, men det har väl typ aldrig hänt vad jag vet.

Om jag inte minns fel så anmäler man det till vägverket, man har en viss tid på sej efter omlackeringen, tror det är en månad eller två.

När jag körde 125'a lackade jag om den från blå till svart och tänkte vara duktig och anmäla det, då visade det sej att min var ett år för gammal för att ha den uppgiften i vägverkets dator, den stod som "Färg: Okänd", alltså slapp jag :)

SvartR1a skrev:

ja det kan man. detta ändras på nästkommande besiktning. det är helt ok! uttalande av egen erfarenhet.

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...