Färdigbyggd! Nu: ÅKA!!

  • Thread starter Thread starter DM
  • Start date Start date

DM

MC-intresserad
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Piteå
Hoj
KTM 1290 SDR -16, KTM 990 SM -08, Yamaha FZR1000 -89, 2 st Yamaha TR1 -81, Honda CB750 -75
Dunkar upp ett gäng bilder på den gröna. Nu blir det åka av..... :nicka
 

Bifogat

  • fzr85.jpg
    fzr85.jpg
    96.3 KB · Visningar: 657
  • fzr89.jpg
    fzr89.jpg
    65.8 KB · Visningar: 352
  • fzr90.jpg
    fzr90.jpg
    100.4 KB · Visningar: 316
  • fzr92.jpg
    fzr92.jpg
    107.3 KB · Visningar: 404
  • fzr94.jpg
    fzr94.jpg
    75.9 KB · Visningar: 288
  • fzr98.jpg
    fzr98.jpg
    107.2 KB · Visningar: 343
Snygg bakdel... Italiensk design månne :tummenupp
 
Snyggve! Den var riktigt cool.
 
Kanonfin :tummenupp

Ser ju nästan ut som en riktig hoj (Kawasaki).
































*skojar bara* Är avis :kär
 
Snygg som fan.
Riktigt snygg.
Vet inte hur kåporna sitter på en såndär hoj men det verkar vara väldigt få som inte har kvar bukkåpan här.
Kanske inte löser sig snyggt på denna men... Snygg som sagt!
 
Tack ska ni ha alla! Känns otroligt kul när nån gillar det man byggt. :)

TheDude:
Grunden är en FZR 1000 -89.

Tysken:
Tyvärr har jag inga bilder i tyskmode. Kan dock säga att det blir en grym pungkross i det läget så jag kommer att åka med den i läget som jag har på bilderna.

Wiseguy:
916-racingcuts från S-racing för 1400 pix. Kan inte uttala mig om kvaliteten då jag inte har något att jämföra med men den krävde mycket spackling.

Masonit:
ALLA hojar är ju svarta nu. Och har seatpipes. Lite trist. Vore alla hojar gröna skulle denna blivit svart.... eller gräddeskär.... eller primergrå med röda fälgar och vita däcksidor (hotrod :yoparty ) Bara inte samma färg som alla andras.

Mech:
Funderade ett tag på att göra nån magspoiler av originalkåporna men skippade det till slut. Tycker att det ser ut som om hela hojen blir tyngre med en sån. FZR:en är ju ingen lättviktare till att börja med så jag har försökt ge den en lite lättare look iaf.

Här är receptet:
Motor, fuggar och kylare från en -93:a.
:) Yoshi slipon, KN-filter utan lock på luftburken, bestyckad enligt "vid vilket varvtal går den upp på bakhjulet på tvåan"-metoden. En kugg ner fram. Skall justeras i bänk så småningom.
Alla lager bytta i chassit samt renoverad gaffel och ny bakdämpare.
Egen nybyggd bakram med 916-plast och original duccelyse..
Egentillverkad sadel av glasfiber och cellgummi.
Undertray i rostfritt.
Egna risers på originalkrona. Fly-styre.
Moddad mätarkonsoll med bortkapad hastighetsmätare. Cykeldator.
Två Bates 5 3/4" framlyktor på klassiskt "fajtervis".
Egna "dogbones" för LITE radikalare styrgeometri. 11 mm kortare, höjer så mycket det går innan kedjan tar i svingen. Inga problem med stabiliteten.
Ungefär Kawagrön (svårt när man ska välja en färg av hundra olika gröna hos lackeraren....) med lite vita och svarta stripes påklistrade.
Polerade fälgkanter och diverse annat trams......
Det är ROLIGT att bygga hoj :)
 
Riktigt snyggt!
Heder åt dem som orkar och kan bygga om sina hojar mer omfattande såhär!
 
Wow! Riktigt snygg!

Kan du inte bygga en sån bak till min hoj också? Gillar inte riktigt orginaländan :D
 
Är det tutan som sticker fram mellan gaffeln? Annars är det MVG på det där bygget :) :tomten
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top