Fängelse för mened vid mopperattfylla

17-åring i fängelse? :confused:
Stod om en kille i tidningen förut som vittnat att hans polare inte alls kört mot stopp-plikt, det medförde också fängelse.
Bra sjukt land det här, pedofiler får skyddstillsyn och minderåriga moppelögnerskor får fängelse. :3freak

Markus skrev:
Bra sjukt land det här, pedofiler får skyddstillsyn och minderåriga moppelögnerskor får fängelse. :3freak

Två olika brott. Mened ÄR ett grovt brott, och det finns ingen särskild moppemened och mordmened.
Sen står straffsatserna många gånger inte i förhållande till brotten + att vi dömer alltid utifrån berättade historier/aftonbladet och domstolarna har hela fallet och dömer utifrån dom regler och praxis som finns.

BRA, kriminalitet ska stävjas i tid, på med högsta straffsatsen direkt. AVSKRÄCKER amatör ligister å wannabees......

tassen skrev:
BRA, kriminalitet ska stävjas i tid, på med högsta straffsatsen direkt. AVSKRÄCKER amatör ligister å wannabees......

Men hon fick ju bara en månad!:näsblod

Praxis är fyra till sex månaders fängelse, men vi har tagit hänsyn till hennes ungdom, säger rådman Leif Persson.

Det är fult att ljuga :fakta Men man kan kalla det för kreativ fantasi istället och det är helt OK :tummenupp

(straff i förhållande till brottets art, verkar inte funka riktigt - vart tog det sunda förnuftet vägen ?)

juha01 skrev:
Två olika brott. Mened ÄR ett grovt brott, och det finns ingen särskild moppemened och mordmened.
Sen står straffsatserna många gånger inte i förhållande till brotten + att vi dömer alltid utifrån berättade historier/aftonbladet och domstolarna har hela fallet och dömer utifrån dom regler och praxis som finns.

Faktum kvarstår, du kan få fängelse för att du ljuger i en domstol - fine för mig. Helt okej. Kanon.

Men... att man samtidigt - vissa fall - kan slippa fängelse när man knullat barn rimmar illa och gör att folks rättsuppfattning försämras.

Så tror jag.

Markus skrev:
Faktum kvarstår, du kan få fängelse för att du ljuger i en domstol - fine för mig. Helt okej. Kanon.

Men... att man samtidigt - vissa fall - kan slippa fängelse när man knullat barn rimmar illa och gör att folks rättsuppfattning försämras.

Så tror jag.

Så ÄR det!

TomK skrev:
(straff i förhållande till brottets art, verkar inte funka riktigt - vart tog det sunda förnuftet vägen ?)

Sunt förnuft i domstolen? Begått ett brott, blivit dömd för brottet och fått 1/48 del av praxis. DET är ett lågt straff.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8