Fälgstripes.

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
Fälgstripes vara och icke vara är inte intressant i denna tråd. Tack.

Vad kan man använda för material. Har börjat dyka upp som försäljningsvara på siter ex. http://www.bikersneed.se/Prodc/rimstripes.htm men varför betala 200kr +frakt för en liten bit tejp?

Men är det någon slags special tejp eller vad behöver man för att göra egna fälgstripes?

//Fredda

En rak stripe blir inte så rolig att försöka montera.
Skär ut en cirkel och du har rätt mycket spillmaterial. En rulle film á 1 meter kostar ca 50:-. Go figure! :)

Last edited:
Man borde måla dit det med något som går att ta bort med sprit eller liknande, men som inte förstår eller påverkar original lacken på fälger. Om det skulle funnka blir det både snyggare och bättre än stripes.

P-E skrev:
Man borde måla dit det med något som går att ta bort med sprit eller liknande, men som inte förstår eller påverkar original lacken på fälger. Om det skulle funnka blir det både snyggare och bättre än stripes.

Hur bra sitter stripes egentligen? Kommer de trilla av vid första fälgtvätten eller?
Färg, om man skulle måla, vad skulle man då använda för typ av färg?
Tejp torde ju ramla bort vid lite nogrannare tvättning eller?

//Fredda

jag använde nån vanlig rak typ av stripes, självklart köpt på fultema. Att få den att sitta snyggt var i stort sett omöjligt, även om man värmde.
Däremot så har den suttit på i 2 år med regnväder och tvättar utan att haft en tendens till att släppa.
Så är man ruskigt stabil på handen och har lite tid till förfogande så fungerar det faktiskt, ser ju bra ut på några meters håll iaf :D

Nickl@s här på forumet har sådana på sin snygga 954-fighter. Om jag inte missminner mig hade de köpts på system-text eller nåt sådant i Göteborg. Att sedan få dit skiten så att det blir snyggt är nog riktigt svårt dock.

Har pratat med folk som försökt, men slitit sig fördärvade och skitit i allting :)

hållundan skrev:
Nickl@s här på forumet har sådana på sin snygga 954-fighter. Om jag inte missminner mig hade de köpts på system-text eller nåt sådant i Göteborg. Att sedan få dit skiten så att det blir snyggt är nog riktigt svårt dock.

Har pratat med folk som försökt, men slitit sig fördärvade och skitit i allting :)

Hmm misstänker att jag kommer kvala in i den kategorin! Ah biltema test är ju inte direkt dyrt iaf!

hållundan skrev:
Nä föffan. Do it!

Upp med bilder sedan! Blir det lika bra som zx7ren så :drool

Siktar på röda stripes på banditens svarta fälgar. 7an kommer jag sälja tidigt nästa år för att tjacka en streetfighter med bättre egenskaper än banditen.
Kåphojar gör en bara fartblind = farligt för livet.

Streetar är brutalare, plus att dem har (minst) samma rolighetsfaktor som kåphojarna men till lägre kostnader samt insatser (liv och dylikt).

//Fredda

Fredda66 skrev:
Hur bra sitter stripes egentligen? Kommer de trilla av vid första fälgtvätten eller?
Färg, om man skulle måla, vad skulle man då använda för typ av färg?
Tejp torde ju ramla bort vid lite nogrannare tvättning eller?

//Fredda

Inte så dålig färg. Utan färg som bara lossnar av sprit och andra kemiska grejer. Men inte av vatten och tvätt. Måste ju inte använda avfettning för att tvätta så de borde sitta. Om man fixar någon som är duktig på att måla så borde det bli skit snyggt.

Men vill man ha ett halvdåligt resultat så kör man tejp.. :D

Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien